آمادگی نیروی هوایی ارتش برای انجام رزمایش مرکب با کشور‌های همسو

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو آمادگی لازم جهت انجام رزمایش‌های مرکب و تبادل ناظر هوایی در رزمایش‌ها را دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع وابستگان نظامی خارجی گفت: این نیرو آمادگی لازم جهت همکاری و تعامل هر چه بیشتر با کشور‌های همسو در زمینه‌های مختلف از جمله انجام رزمایش‌های مرکب و تبادل ناظر هوایی در رزمایش‌ها را دارد.

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران که در هتل نهاجا برگزار شد، گفت: امروز افتخار داریم که چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ماندگار ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، روز نیروی هوایی را گرامی بداریم.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال این کشور نقش کلیدی و محوری ایفا کرد که با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره)، قدرت پوشالی رژیم شاهنشاهی که بیشترین وابستگی تجهیزاتی و تخصصی را به آمریکا داشت، در هم شکست و بساط ظلم و استکبار در ایران به یکباره برچیده شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای همه ما به‌ویژه نیروی هوایی نعمتی الهی بود؛ چون به ما اعتماد به نفس داد و ما از این اعتماد به جوانان‌مان پاسخ بسیار خوبی گرفتیم.

وی ادامه داد: جوانان و صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند؛ به طوری که تعمیر و نگهداری و اورهال (بازآماد) همه نوع هواپیما را توسط جوانان متخصص ایرانی انجام می‌دهیم. نیروی هوایی ارتش همواره در هر عرصه‌ای که وارد شده، مؤثر و تعیین‌کننده بوده است و با اقتدار مأموریت‌های محوله را انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تولید و بهره‌گیری از جنگنده بمب‌افکن سبک رزمی آموزشی «یاسین»، هواپیمای آموزشی «فجر ۳»، خرید و الحاق هواپیمای آموزشی «پاک ۱۳۰»، تولید و بهره‌برداری از انواع پهپاد‌ها از جمله «کمان ۱۲» و «کمان ۲۲»، انجام عملیات‌های برد بلند و خارج از FIR، ساخت انواع شبیه‌ساز‌ها، بمب‌های نقطه‌زن، موشک‌های دور ایستا و ضد راداری و راکت و تشکیل مراکز علوم نوین از جمله هوش مصنوعی و ... گوشه‌ای از دستاورد‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: نیروی هوایی در حوزه دیپلماسی دفاعی، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته؛ به طوری که در حوزه تبادل هیئت‌ها، انجام ملاقات و بازدید‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام ناظر در رزمایش سایر کشور‌ها گام‌های مثبت و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تهدیدی برای منطقه و جهان نیست، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی پیام‌آور صلح و دوستی برای همه مردم و دولت‌هاست؛ ولی در برابر هرگونه تهدید و اقدامات تروریستی قاطعانه خواهد ایستاد و آماده به اشتراک‌گذاری هرگونه تجربیات در مقابله با تروریسم، با کشور‌های دیگر است.

امیر واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم جهت همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشور‌های همسو در زمینه‌های مختلف از جمله انجام رزمایش‌های مرکب، همکاری‌های آموزشی به‌خصوص تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های هوایی در رشته‌های مختلف، انجام همکاری در بعد تعمیر و نگهداری قطعات و هواپیما‌ها با توجه به وجود اشتراکات و انجام همکاری در طراحی و تولید انواع شبیه‌ساز‌های هوایی تبادل ناظر هوایی در رزمایش‌ها را دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به جنگ غزه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران جنایات رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را محکوم کرده و خواستار نقش‌آفرینی جامعه جهانی برای توقف این نسل‌کشی و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
دمتون گرم
خدا قوت
چشم دشمنان و منافقان کور زبانشان لال ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۰:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
جنگنده خوب نداریم همشون قدیمی شدن قطعه هم تحریمیم بهمون نمی فروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
دم نیروهای هوایی ارتش ایران گرم گرم خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
با جنگنده هایی فسیل و از دور خارج شده لطفا رزمایش مشترکی برگزار نکنید یکی دوتا سقوط میکنند ابرومون میره
با این همه حمایت تسلیحاتی و سیاسی از روسیه اگر نتونید از روسیه جنگنده های جدید بخرین این ضعف شماست
باید حداقل ۱۰ فروند سوخو ۵۷ پکفا سفارش بدید
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
هواپیما هاتون آب روغن قاطی نکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
F313شکست خورد آیا ؟؟؟؟ میگن شده پهپاد ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
ماشاالله ایران
Turkey
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
شوخی نکن پسر
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
کشورهمسوباایران نیست
اگرهم باشه زیادبه دردنمیخوره شماسعی کنیدباخداهمسوبشیداگه باخداهمسوبشیدهمه باشماهمسومیشن.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
همسو؟
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
خخ کشورهمسوکدومه اونوقت؟
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
با هواپیماهای عهد بوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
با هواپیماهای ۵۰ سال قبل ؟؟!!!!
آخرین اخبار