امضای ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و تاتارستان

وزیر آموزش عالی جمهوری تاتارستان گفت: ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و تاتارستان امضا شد.

وزیر آموزش عالی جمهوری تاتارستان با اشاره به امضای ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های این کشور و ایران در نشست معرفی علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌های جمهوری تاتارستان در اصفهان افزود: این تفاهم نامه‌ها در زمینه علوم کشاورزی، پزشکی، فضانوردی و ورزشی است.

خدیولین ایلشور (KHADIULLIN Ilsur) افزود: جمهوری تاتارستان در ۴۶ مرکز آموزش عالی و ۱۲۹ مرکز تحقیقاتی دارای ۱۴۰ هزار دانشجو از داخل کشور و میزبان بیش از ۲۳ هزار دانشجوی خارجی است که یک هزار و ۸۴۰ نفر از این تعداد، دانشجویان ایرانی هستند.

ایلشور گفت: علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های فنی و مهندسی هستیم.

حمیدرضا صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست از گسترش این همکاری‌ها استقبال کرد و گفت: امید است با توسعه این همکاری‌ها و تبادلات علمی بین‌المللی، همکاری‌هایی در زمینه توسعه معادن، نفت و گاز نیز میان ۲ کشور فراهم شود.

«رستم نورگلوویچ مینیخانوف» رییس‌جمهور تاتارستان روز گذشته با همراهی هیأتی ۵۰ نفره از وزیران و فعالان تجاری این منطقه روسیه به ایران سفر کرد.

وزیر آموزش عالی جمهوری تاتارستان نیز به‌منظور بررسی راه‌های مشترک همکاری‌های علمی و فناوری میان ایران و این کشور روز گذشته از دانشگاه صنعتی و همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیدن کرد.

جمهوری تاتارستان با مرکزیت کازان در بخش اروپایی فدراسیون روسیه در میانه ۲ رودخانه ولگا و کاما واقع شده و تقریبا در ۸۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد.

اصفهان به عنوان دومین استان دانشگاهی کشور ۱۹۹ موسسه آموزش عالی و پژوهشی فعال با جمعیتی افزون بر ۲۰۸ هزار دانشجو و سه هزار و ۵۳۹ عضو هیات علمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار