فرصت یک هفته‌ای به شهرداری برای جانمایی اردوگاه‌های بحرانی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به فرصت یک هفته‌ای به شهرداری کرمانشاه برای جانمایی اردوگاه‌های بحرانی از اجرای یک مانور استانی تا پایان امسال خبر داد.

افشین یگانه مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در چهارمین جلسه کمیته فنی آمادگی پاسخ استان کرمانشاه، گفت : فعالیت کمیته آمادگی پاسخ و کمیته راهبردی در مدیریت بحران به منظور تعیین و امکان اسکان اضطراری و همچنین برگزاری مانور‌ها در مواقع بحرانی حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به فعالیت و همکاری تمامی دستگاه‌ها با ستاد مدیریت بحران در مواقع بحرانی طبق قانون جدید این مدیریت هم هر دستگاهی که جز ماده ۲ مدیریت بحران باشد وظایفی در این حیطه برای آن دستگاه تعریف شده که باید نسبت به آن اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در صورتی که هر یک از دستگاه‌ها عملکرد و وظایف خود را انجام ندهند مورد برخورد قضائی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: یکی از موارد مهم در مدیریت بحران ایجاد و برپایی اردوگاه‌های بحرانی است که شهرداری در این زمینه نقش مؤثری خواهد داشت.

یگانه با اشاره به اینکه جانمایی و اسکان اسکان توسط شهرداری‌ها باید پیگیری شود، خاطر نشان کرد: بر اساس اهمیت و لزوم این امر فرصت یک هفته‌ای در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار خواهد گرفت که طی این مدت اقدامات و دستورالعمل‌های خود را باید به مدیریت بحران ارائه دهد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در حوزه مدیریت بحران کم اهمیت جلوه دادن مسئله بحران است که در گام نخست دستگاه‌های متولی باید نسبت به برنامه‌ریزی لازم در حوزه‌های خود بر اساس برنامه ملی ابلاغ شده در سال ۱۴۰۱ اقدام حدی داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه به مسئله مهم و بحرانی دیگر اشاره کرد و گفت: اجرای مانور یکی دیگر از مسائل با اهمیت و مهم حوزه مدیریت بحران است و باید به سمت و سویی حرکت کرد که در مانور‌ها به گونه‌ای عمل شود که گویی حادثه واقعی رخ داده است.

یگانه بیان کرد: اگر در مانور‌ها قوی عمل کنیم در واقعیت‌ها مدیریت بحران خوبی خواهیم داشت در همین راستا به منظور آمادگی و سنجش توانایی در برابر بحران‌ها اجرای یک مانور تا پیش از پایان سال جاری پیش بینی شده است که طی جلسات متعددی قرار است ابعاد مختلف این مانور بررسی و مورد بحث قرار گیرد.

وی با اشاره به هشدار‌های هواشناسی برای روز‌های پیش رو، تاکید کرد: با توجه به اینکه هشدار نارنجی از سوی هواشناسی برای پایان هفته اعلام شده است و احتمال وقوع هشدار قرمز نیز وجود دارد باید نسبت به وقوع حوادث تمامی دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری‌ها در مسئله آبگرفتگی معابر آمادگی جدی داشته باشند.

یگانه متذکر شد: با توجه به هشدار‌های داده شده برای بروز حجم بالای بارندگی‌ها از مردم تقاضا می‌شود هشدار‌ها را جدی گرفته و از سفر‌های غیر ضروری و تردد در نواحی کوهستانی خودداری کنند و یاد در هنگام اضطرار پیش از سفر نسبت به وضعیت جاده‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.