واگذاری قلعه تاریخی صمصام کرج به بخش خصوصی

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به تعیین تکلیف بناهای تاریخی البرز تا پایان دولت سیزدهم گفت: قلعه تاریخی صمصام کرج به بخش خصوصی واگذار شد.

شهاب طلایی در حاشیه بازدید از غرفه البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: البرز به رغم وسعت کم دارای غنای تاریخی و فرهنگی است.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: قرار است قلعه تاریخی صمصام توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احیا و مکان پذیرایی نیز در این مجموعه راه اندازی شود.

طلایی با اشاره به تسریع در مرمت کاخ تاریخی شهرستانک گفت: چندی پیش وزیر میراق فراهنگی در بازدید از این مجموعه دستور دادند تا ضمن احداث راه دسترسی، انشعاب آب، برق و گاز برای این کاخ تامین شود تا بتوانیم در سال ۱۴۰۳ بخشی از این کاخ را به عنوان یکی از مکان‌های مرتبط با گردشگری به اتمام برسانیم.

مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری ازبناها و اماکن تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی افزود: پیگیری حل تعارضات حقوقی حمام مصباح کرج برای احیا برنامه دیگری است که در دست اقدام قرار دارد.

طلایی یکی از پروژه مهم محور تاریخی فرهنگی شهرستان کرج را کاروانسرای شاه عباسی عنوان کرد که ۲۵ بهمن ماه جاری پاکت های مزایده آن بازگشایی می‌شود و با مشخصه پارک موضوعی گردشگری و صنایع دستی به مزایده گذاشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با واگذاری بناهای تاریخی البرز به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت بتوان یان مجموعه ها را احیا و بستر تقویت گردشگری را فراهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.