فعالیت مرکز دولتی طب کار در زاهدان

با هدف دسترسی عمومی، حفظ و ارتقاء سطح سلامت شاغلین، مرکز دولتی طب کار در زاهدان مشغول فعالیت است .

 سحر شهریاری، مدیر گروه سلامت محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از فعالیتهای مراکز طب کار گفت:  خوشبختانه یک مرکز دولتی طب کار در زاهدان مشغول فعالیت می باشد،که معاینات سلامت شغلی  را با تعرفه دولتی انجام می دهد.

شهریاری رسالت و هدف اصلی این معاینات  را  حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمی، روحی و روانی افراد شاغل در بهترین شرایط عنوان کرد و افزود: پزشکان معاینات سلامت شغلی(طب کار) که در این زمینه فعالیت دارند با همکاری کارشناسان سلامت کار مستقر در مراکز و صنایع با شناختی که ازمحیط های کاری، فرایندکاری، خطرات و عوامل زیان‌آور محیط کار و نیز تاثیر این عوامل بر سلامت دارند می توانند در حفظ و ارتقا سلامت شاغلین نقش بسزایی ایفا نمایند و باعث تشخیص زودرس و درمان به موقع بیماری‌ها وآسیب‌های ناشی از کار شده و هزینه های درمانی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهند.

وی گفت: در این مرکز شاغلین کارگاه ها و کارخانجات زیر 20 نفر شاغل و ادارت توسط پزشک دوره دیده طب کار به منظور بررسی اثرات و عوامل زیان آور محیط کار بر سلامت شاغلین مورد معاینه قرار می گیرند.

وی ادامه داد:  و با توجه اغلب آنهایی که مراجعه می کنند کارگران شاغل در کارگاههای کوچک هستند، فعال شدن این مرکز دولتی میتواند زمینه تسهیل در ارائه خدمات به شاغلین و معاینات دوره ای را با نرخ دولتی ارائه نماید.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: امید است با ارائه این خدمات گامی در جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت شاغلین کارگاه های منطقه برداشته شود.

  مرکز دولتی طب کار در مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا واقع در چهاراه نقلیه، تقاطع خیابان شهید رجایی فعال می باشد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار