پادشاه اردن: مخالف کوچاندن اجباری مردم غزه هستیم

پادشاه اردن که علی‌رغم تظاهرات مردم این کشور، به آمریکا سفر کرده است، گفت که باید افق سیاسی خلق کرد که صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار دو دولتی محقق شود.

عبدالله دوم پادشاه اردن که هم اکنون به آمریکا سفر کرده است، در جمع تعدادی از سناتور‌های آمریکایی تأکید کرد که تداوم جنگ علیه غزه، فرصت‌های احیای فرآیند صلح را از بین خواهد برد.

پادشاه اردن ضمن مخالفت با هر گونه تلاش برای کوچاندن اجباری مردم نوار غزه، گفت: ساکنان غزه باید به خانه‌های خود بازگردند. 

وی ضمن هشدار نسبت به گسترش دامنه جنگ و انفجار وضعیت در کرانه باختری و قدس که ناشی از تداوم خشونت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین است، تصریح کرد: باید افق سیاسی خلق کرد که صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار دو دولتی محقق شود؛ راهکاری که تنها راه ثبات در منطقه است.

پادشاه اردن همچنین پیش از این، بعد از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت: «نمی‌توانیم حمله اسرائیل به رفح را تحمل کنیم، زیرا منجر به فاجعه انسانی می‌شود».

وی با بیان اینکه جدایی کرانه باختری از غزه قابل قبول نیست، توضیح داد: «ادامه تنش‌زایی توسط شهرک‌نشینان [صهیونیست]منجر به هرج و مرج در منطقه می‌شود».

این در حالی است که پایتخت‌نشینان در اردن، همزمان با سفر پادشاه اردن به آمریکا، در حمایت از نوار غزه و اعتراض به سیاست‌های دولت «امان» تظاهرات کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار