اکوادور هلیکوپتر‌های Mi-۱۷ را به اوکراین منتقل خواهد کرد

اکوادور قصد دارد هلیکوپتر‌های Mi-۱۷ را به اوکراین منتقل کند و در مقابل، این کشور قصد دارد بالگرد UH-۶۰ را از ایالات متحده دریافت کند.

اکوادور قصد دارد هلیکوپتر‌های Mi-۱۷ را به اوکراین منتقل کند و در مقابل، این کشور قصد دارد بالگرد UH-۶۰ را از ایالات متحده دریافت کند. این اطلاعات که توسط خبرگزاری اینفودفنسا Infodefensa گزارش شده است، نشان می‌دهد که توافق بین ایالات متحده و اکوادور در مورد این معامله در ژانویه ۲۰۲۴ به امضا رسیده است. تعداد Mi-۱۷‌های منتقل شده به اوکراین و همچنین UH-۶۰‌های دریافتی از ایالات متحده نامشخص است.

گفته می‌شود، اکوادور در درجه اول به دلیل شرایط فنی هلیکوپتر‌ها قصد دارد از شر آن‌ها خلاص شود. بنابراین، از هشت Mi-۱۷ در اکوادور، تنها یک دستگاه قادر به پرواز است. چنین وضعیت اسفناک هلیکوپتر‌ها ناشی از مشکلات خرید قطعات یدکی و همچنین عدم نگهداری است.

به نوبه خود، ایالات متحده به اکوادور قول داد که پس از انتقال UH-۶۰، ارتش اکوادور را در زمینه بهره برداری از این تجهیزات آموزش دهد و همچنین تعمیر و نگهداری و قطعات یدکی را تامین کند.

پیش از این مقامات اکوادور احتمال انتقال تجهیزات نظامی روسیه و شوروی را به آمریکا اعلام کرده بودند و پس از آن این سلاح‌ها باید به اوکراین ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار