پیگیری راه اندازی هشت بازارچه میوه و تره بار در کرمانشاه

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه از پیگیری راه اندازی هشت بازارچه میوه و تره بار در کرمانشاه خبر داد و گفت : همه مقدمات فراهم شده و سرمایه گذاران پای کار هستند و تنها منتظر مصوبه شورای شهر هستیم.

محسن دارابی مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم راه اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار در کرمانشاه، گفت : بازارچه‌های میوه و تره بار محل عرضه انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی، سبزیجات و میوه جات بر اساس قیمت و نرخ مصوب است.

وی افزود: در این بازارچه‌ها تمام محصولات بر اساس قیمت و نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه شده و نظارت هم بر آن صورت می‌گیرد.

وی گفت: این بازارچه‌ها بصورت مسقف در سوله‌های چند هزار متری احداث می‌شوند و محل مناسبی برای خرید انواع مایحتاج خوراکی خانوار‌ها هستند.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به تاکید وزارت کشور و نیز استانداری مبنی بر راه اندازی این بازارچه‌ها در شهر کرمانشاه، هشت نقطه برای راه اندازی این بازارچه‌ها جانمایی شده و نقشه آن‌ها هم طراحی شده است.

وی افزود: در سطح هر منطقه شهرداری یک نقطه را برای راه اندازی این بازارچه‌ها به مساحت بیش از سه هزار متر مربع جانمایی کرده ایم.

به گفته دارابی هریک از این بازارچه‌ها شامل ۱۰۰ تا ۱۵۰ غرفه است که در یک فضای سوله مانند و مسقف ایجاد می‌شود و از سیستم گرمایشی و سرمایشی مطلوبی برخوردار خواهند بود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راه اندازی این بازارچه‌ها گفت: در همین راستا سرمایه گذارانی پای کار هستند تا بتوانیم هرچه سریعتر این بازارچه‌ها را راه اندازی کنیم.

به گفته دارابی، ساخت هر بازارچه حدود هفت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه همه چیز برای ساخت این بازارچه‌ها فراهم است، گفت: منتظر مصوبه شورای شهر در این زمینه هستیم.

وی افزود: تاکنون سه لایحه دو فوریتی در این زمینه به شورای داده ایم و چشم انتظار این مصوبه هستیم تا بتوانیم کار راه اندازی این بازارچه‌ها را شروع کنیم.

دارابی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این بازارچه‌ها دیگر نیازی به احداث بازارچه‌های موقت و فصلی و... در سطح شهر نخواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.