جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و با حضور مسؤولان، دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

 روابط عمومی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان برگزار و مسؤولان، دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه با حضور خود در این مراسم نشان دادند پای نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران تمام قد ایستاده و انزجار خود را استکبار جهانی اعلام کردند.  

این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر حیدری نسب، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان شروع شد.

انقلاب اسلامی ایران ثمره مقاومت ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین حیدری نسب در ابتدای سخنان خود از مشارکت حاضران در جشن انقلاب تشکر کرده و بیان کرد: مقاومت از کلیدواژه‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایران، فراگیر شد اما بنیان مقاومت و اساس مقاومت اسلامی، به بلندای تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت مجاهدان، ایثار ایثارگران و مقاومت ملت ایران است، گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و با شعار الله اکبر آغاز شد و دشمن نیز بر همین اساس فرهنگ ما را هدف گرفته است.

بزرگترین نعمت کشور، امنیت و آزادی بدون سایه دشمنان است

در ادامه مراسم رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکتی مقدس و خودجوش بود که مردم مسلمان ایران پدید آوردند ، افزود: بخش عمده تلاش‌های دشمنان در ایجاد یأس و القای ناامیدی، رخنه در وحدت و همدلی مردم قرار دارد و با تزریق القائات شوم سعی در جلوه دادن ناکارآمدی حکومت دینی و ضربه زدن به پایه‌ها و ارزش‌های نظام مقدس اسلامی دارند که با بصیرت و دشمن‌شناسی مردم ایران بویژ] نسل جوان و دانشجو همچون گذشته در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند ماند.

  ابوالفضل توسلی با اشاره به اینکه در جشن چهل و پنجمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمام آحاد جامعه از هر قشر و مذهبی با مشت‌های گره کرده شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» سر دادند، اظهار کرد:  ۲۲ بهمن برای مردم تاریخ تولد انقلاب است؛ انقلابی که اسلام ناب را زنده و حکمرانی خدا را جایگزین حکمرانی طاغوت کرد.

وی با تاکید بر این مطلب که بزرگترین نعمت کشور، امنیت و آزادی بدون سایه دشمنان است، گفت:  انقلاب اسلامی امروز نسل‌های جوانی دارد که پیش برنده و پیشران و موتور محرک انقلاب اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ادامه داد: مراسم جشن چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب در این دانشگاه در راستای اجرای سیاست های اصلی این دانشگاه به عنوان دانشگاهی جامعه محور و مساله محور برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه جاری، گفت: باید بدانیم در انتخابات، به دنبال چه موضوع و هدفی هستیم، تمام تلاش مسؤولان و متولیان بر این است تا ایرانی آباد و پیشرفته داشته باشیم و به نهایت هدف خود یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی دست یابیم که لازمه آن وجود مدیران اصلح و کارآمد است.

توسلی بیان کرد: برای انتخاب مدیران اصلح و کارآمد نیازمند انتخابی درست هستیم در این زمینه باید از چراغ راه مسلمانان یعنی قرآن، روایات ائمه و امامین انقلاب بهره‌گیری کرد تا با شناخت معیارهای اصلح تحقیق و تفحص افراد کارآمد را بشناسیم.

وی تاکید کرد: مؤمن بودن، تقوا، خداشناسی، داشتن نگاه توحیدی، کار برای رضای خدا، خدمت به خلق مردم برای آبادانی کشور، عدالت خواهی، فساد ستیزی، داشتن تفکر انقلابی و جهادی، روحیه امید بخشی و ایده آفرین، جوان گرایی، مردمی بودن و دور از اشرافیت از شاخص‌های انتخاب اصلح به شمار می‌رود.

گفتنی است مراسم جشن چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با اجرای برنامه های متنوع دف و مولودی، شعبده بازی مهیج، اجرای تئاتر طنز و استندآپ کمدی، مسابقه و اهدای هدیه به رسم یاد بود به دانشجویان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار