برف و باران آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از فردا این استان را فرا می‌گیرد که غالب بارش‌ها به شکل باران خواهد بود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برف و باران استان را فرا می‌گیرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود مقدار بارش‌ها قابل توجه باشد؛ روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه اوج بارندگی‌ها خواهد بود که این بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه یابد.

وی اضافه کرد: بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف است و احتمال کولاک برف، کاهش دید و مه گرفتگی در جاده‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور هشدار نارنجی در این زمینه، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز وجود دارد و لازم است شهروندان از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مکان‌های گفته شده بپرهیزند.

صابری با اشاره به اینکه این بارش‌ها در تمامی مناطق استان پیش بینی می‌شود، ادامه داد: اجتناب از سفر‌های غیرضروری و تردد‌های بین جاده‌ای نیز در استان تا زمان فعالیت سامانه توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بین مثبت ۲ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته سردترین شهر استان تکاب با منفی ۴ درجه و گرمترین شهرستان بوکان با مثبت ۱۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.