ارمنستان: ایران می‌تواند در پروژه‌های ما مشارکت داشته باشد

وزیر اداره اراضی و زیرساخت‌های ارمنستان گفت: ایران با داشتن شرکت‌های ساختمانی بسیار توسعه‌یافته می‌تواند در برنامه‌های ساخت و ساز ما مشارکت داشته باشد.

 «گنل سانوسیان» وزیر اداره اراضی و زیرساخت‌های ارمنستان روز دوشنبه به احتمال افزایش حجم گاز ایران و کشورش اشاره کرد و افزود که ایران به عنوان کشور همسایه می‌تواند در پروژه‌های این کشور مشارکت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»، سانوسیان گفت: «خطوط جدید انتقال نیرو در حال ساخت است تا بتوان حجم بیشتری از برق به ایران صادر کرد. هر دو طرف تمایل به افزایش حجم دارند و تغییرات در مراحل مختلف قابل مشاهده خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، قرارداد گاز در برابر برق بین ارمنستان و ایران تا سال ۲۰۳۰ تمدید شده است و ارمنستان را قادر می‌سازد حجم بیشتری گاز طبیعی وارد و برق بیشتری صادر کند.

وی در خصوص مشارکت ایران در پروژه‌های این کشور گفت: «ایران با داشتن شرکت‌های ساختمانی بسیار توسعه یافته می‌تواند در برنامه‌های ساخت و ساز ما مشارکت داشته باشد و در مواردی این کار را انجام داده است.»

مقام‌های ارشد ارمنستان بار‌ها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند.«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان چندی قبل در مصاحبه با یکی از نشریات جمهوری چک از روابط خوب با ایران سخن گفت.

وی گفت که هدف اصلی سیاست خارجی ارمنستان باید برقراری روابط عادی با همه همسایگان باشد. وی در این گفتگو تاکید کرد که ارمنستان روابط خوبی با ایران دارد.

اخیرا نیز «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در توییتی با انتشار تصاویر پرچم‌های ایران و ارمنستان کنار هم نوشت: «ایران همسایه هزار ساله ماست، ایران دوست ارمنستان است. این دوستی ادامه خواهد داشت»

وزیر اداره اراضی و زیرساخت‌های ارمنستان افزود: «فکر می‌کنم این یک روند دوجانبه سودمند است. ما به یک شرکت ساختمانی نیاز داریم و آن‌ها شرکت ساختمانی مربوطه را دارند، ما از نظر جغرافیایی همسایه هستیم و به راحتی می‌توان آن‌ها را در این کار مشارکت داد.»

منبع: فارس

برچسب ها: ایران ، ارمنستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
ارمنستان باید از دست ارامنه خوک پرست آزاد شود و به کشورهای اسلامی ملحق شود
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۱:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
اصلا کشور ارمنستان وجود نداره اون سرزمین هایی که اشغال شده اند و برای خودشان اسم جعلی درست کردند باید مثل قره باغ آزاد شوند،خانکندی،شوشا،آغدام و لاچین آزاد شدند حالا ایروان مونده و حومه که انشاالله شاهد آزادی تمامی مناطق اشغالی مسلمین از دست ارامنه باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
پایه انسان بردوستی است ونمیتوان خلاف فطرت رفت.
Iran (Islamic Republic of)
واکنشی
۰۲:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اگه‌کارگر‌خواستید‌‌ما‌هستیم‌اکثر‌جوانان‌بیکار‌هستند‌ودر‌به‌در‌دنبال‌کار‌هرروز‌صبح‌ساعت‌۶‌صبح‌میریم‌سر‌فلکه‌قدس‌‌برای‌کار‌‌،میبینیم‌تا‌یه‌لشکر‌افغانی‌‌سر‌فلکه‌محاصره‌کردنه‌‌‌اول‌افغانیا‌باید‌برن‌سر‌کار‌وبعدش‌اگر‌کار‌بود‌نوبت‌ما‌ایرانیها‌میشه‌‌واینم‌شانسی‌هست‌یه‌روز‌هست‌۴‌روز‌نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ایران نه تنها کمک اقتصادی به ارمنستان را در سیاست خود پایه گذاری کند بلکه باید کمک نظامی و لجستیک هم انجام دهد اگر دیر اقدام کنیم دیگر کشوری به نام ارمنستان در نقشه جغرافیایی وجود نخواهد داشت باید مثل استان اردبیل به آن نگاه کرد ارمنستان ترجیح میدهد به مام میهن ملحق شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
کشور ما پروژه های خودش رو نمیتونه انجام بده و چند تا از پروژه ها رو داده چین براش انجام بده بعد چه طور واسه شما انجام بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
واقعا ما باید از ارمنستان برق وارد کنیم؟!
. بهتر نیست نیاز داخلی رو خودمون تامین کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ایران خودش داره از چین وارد میکنه. احتمالا مهندس عمران نداره. !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ما میسازیم و ارمنستان نقاط مرزیشو دو دستی تقدیم آذربایجان میکنه و تمام مشارکتهایی که توی نقاط مرزی داشتیم با صرف وقت اینهمه نیروی کار ایرای داده میشه مفت و مجانی به آذربایجانی که با ما دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مگه مجانی انجام میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
واقعا؟چه خوب؟
مگه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ارمنستان = بی طرف
آخرین اخبار