زنجان دومین استان به لحاظ افزایش تلفات رانندگی درون شهری است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: زنجان به لحاظ درصد افزایش تلفات رانندگی درون شهری طی ۹ ماهه امسال، بعد از سمنان، دومین استان کشور است.

سرهنگ حبیب موسوی با بیان اینکه تلفات انسانی در جاده های استان نسبت به سال قبل کاهش یافته است، گفت:‌ امسال ۴۰ نفر در حوادث رانندگی درون شهری زنجان جان خود را از دست دادند که این میزان نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری دارد.

وی سهم قصور شهرداری های استان در تصافات منجر به فوت را طی این مدت ۳۹ مورد، شرکت آب و فاضلاب ۲ مورد و شرکت برق را سه مورد بیان کرد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه زنجان و ابهر به این لحاظ شهرستان های بحرانی استان محسوب می شود، یادآور شد: بیشترین تعداد تلفات انسانی حوادث رانندگی در این استان مربوط به شهرستان زنجان با ۶۲.۵ درصد (۲۵ نفر)‌ و شهرستان ابهر با ۲۲.۵ درصد ( ۹ نفر)‌ است.

وی ادامه داد: ۷۷.۵ درصد از جان باختگان سوانح رانندگی درون شهری زنجان مردان و مابقی زنان هستند و میانگین سنی متوفیان نیز ۴۳ سال است که سه نفر در صحنه و ۳۷ نفر در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راهور استان زنجان تصریح کرد: ۲۰ نفر از فوت شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان طی این مدت عابران پیاده بودند که این میزان رقم قابل توجهی است.

وی بیشترین تلفات انسانی درون شهری زنجان را مربوط به کمربندی شمالی ۲۲ بهمن این شهر با ۱۵ نفر فوتی بیان کرد.

سرهنگ موسوی با تاکید بر لزوم اقدام فوری برای ساماندهی بحرانی ترین منقطه شهر زنجان به لحاظ تصادفات منجر به فوت، خاطرنشان کرد:‌ طی امسال تخلف بیش از هشت هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در کمربندی شمالی زنجان ثبت شده است که به دلیل محدودیت امکانات همه این خودروها اعمال قانون نشده اند.

وی با بیان اینکه در این کمربندی نیاز به آرام سازی سرعت داریم، گفت:‌ نصب سرعتکاه، کنترل برخط سرعت، انسداد رفیوژ میانی و بازسازی شکستگی نرده ها، مکانیزه کردن پل های عابران پیاده، برجسته سازی گذرگاه‌های عابران پیاده با نورهای تابنده و تامین روشنایی مسیرها از دیگر راهکارهای مناسب برای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن درون شهرهای استان است.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۹ هزار و ۱۲۹ دستگاه خودرو به دلیل تخلف رانندگی توقیف شده که این اعمال قانون ۷۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، تاکید کرد:‌ افزایش تلفات و حوادث رانندگی نشان می دهد اعمال قانون رانندگان متخلف در کاهش تخلفات تاثیرگذار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.