تاکید استاندار تهران بر افزایش سطح گردشگری داخلی به عنوان فرهنگ اجتماعی

استاندار تهران در مورد گردشگری استان تهران عنوان کرد: در این استان به واسطه جغرافیای خاص، گردشگری سابقه تاریخی دارد.

علیرضا فخاری در بازدید از هفدمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با اشاره به اهمیت گردشگری اظهار داشت: گردشگری اساس تبادل فرهنگ‌ها، زبان‌ها و ثروت‌ها است و به تعبیری با گردشگری ارتباطات ابتدایی شکل می‌گیرد و با تکامل و اثربخشی مضاعف می‌تواند جامعه را به لحاظ فرهنگی دگرگون کند.

وی افزود: گردشگری ابعاد مختلفی دارد، در حوزه گردشگری طبیعت، ابزار، امکانات، تولیدات و گردشگری سلامت ظرفیت‌های خوب و جدیدی است برای اینکه انسان‌ها بتوانند با هم ارتباط بگیرند و تکمیل کننده فضای اجتماعی باشند. 

استاندار تهران در مورد گردشگری استان تهران عنوان کرد: در استان تهران به واسطه جغرافیای خاص، گردشگری سابقه تاریخی دارد، همچنین گردشگری نو و جدید یعنی نوع سازه‌ها، معماری و نوع تبادل در استان تهران تعریف خاص خودش را دارد.

فخاری سپس گفت: با وجود حوزه‌های شهرستانی استان، تاریخ تا ۸ هزارساله داریم که همه نشان از قدمت استان تهران نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و طبیعتا حفظ این آثار با توجه به شرایط اقلیمی استان باید به نحوی در دستور کار قرار گیرد که بتوان از آن‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کشور ما از یک قدمت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: سپردن امور گردشگری به مردم باید جزء اهداف اولیه باشد تا مردم از دارایی‌های ملی خودشان حمایت و حفاظت کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: امروز در استان تهران شاهد ساخت هتل‌های جدیدی هستیم که فرصت جدیدی را برای گردشگران فراهم می‌کند و به لحاظ گردشگری بین المللی و داخلی زمینه ساز برای تولیدات مرتبط مثل صنایع دستی است و اگر بتوانیم سطح گردشگری داخلی را به عنوان یک فرهنگ اجتماعی افزایش دهیم طبیعتا باعث افزایش گردشگری بین المللی می‌شود.

فخاری در مورد سفر‌های نوروزی اظهار داشت: به نظر امسال، سال توفیقات روز افزون مردم کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه مشارکت پرشور و هدفمند مردم در انتخابات است و طبیعتا محصول این حمایت و هدایت منابع اجتماعی به سمت سرمایه‌های اجتماعی از ویژگی‌های نوروز ۱۴۰۳ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار