تکمیل زنجیره بازیافت کارتن و مقوا در آذربایجان غربی

بابهره برداری از مجتمع تولید، چاپ و بسته بندی کارتن در خوی زنجیره بازیافت، تولید کارتن و مقوا در آذربایجان غربی تکمیل شد.

مجتمع تولید و چاپ و بسته بندی کارتن در شهرک صنعتی خوی به بهره برداری رسید که با بهره برداری از آن زنجیره بازیافت و تولید کارتن و مقوا در آذربایجان غربی تکمیل شد.

این مجتمع که در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع زیر بنا احداث و تجهیز شده است، انواع جعبه‌های کارتنی، دارویی، بهداشتی، مواد غذایی، پوستر و کتاب را تولید وبه بازار عرضه می‌کند.

قبل از این واحد مجموعه بازیافت و تولید مقوا نیز در شهرک صنعتی خوی از حدود ۱۰ سال قبل فعالیت و تولید خود را آغاز کرده بود.

 عضو هیئت مدیره این مجمع و رئیس کمیسیون چاب کشور درحاشیه افتتاح این مجتمع تولیدی گفت: برای ساخت و تجهیز این مجتمع بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با بهره برداری از آن روزانه ۵۰ تن انواع کارتن تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

مجید محبی  اشتغال این مجتمع را ۲۵ نفر اعلام و تصریح کرد: با بهره برداری از طرح توسعه این مجمتع اشتغال آن به بیش از ۷۰ نفر خواهد رسید.

صنعت کارتن سازی جزء ده صنعت بزرگ جهان است و با توجه بازیافت محصولات آن، امروز این صنعت، یک صنعت سبز قلمداد می‌شود، صنعتی که اکثر صنایع برای عرضه محصولات خود به آن نیاز مبرم دارند.

ظرفیت تولید کارتن در کشور ۲ میلیون تن است که در صورت تکمیل این ظرفیت می توان به فکر صادرات و ارزآوری از این محل به کشور هم بود.

جعفری مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی در آئین افتتاح این طرح تولیدی گفت: با افتتاح این طرح زنجیره تولید کارتن از بازیافت تا تولید مقوا و کارتن در آذربایجان غربی تکمیل شد و علاوه بر تامین نیاز خوین و استان قادر به تامین نیازسایر استان‌ها هم است .

 وی همچنین از بازگشت به چرخه تولید ۵ واحد تولیدی راکد در شهرستان خوی خبر داد و افزود: کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه و تسهیلات سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات این واحد‌ها بود که با رفع این موانع این واحد ها‌ی غیرفعال با ایجاد اشتغال به بیش از ۱۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.