برگزاری جشنواره شهید پیشرفت به نام شهید طهرانی مقدم

مدیرکل دفتر دانش پژوهان بنیاد شهید از برگزاری جشنواره شهید پیشرفت به نام شهید طهرانی مقدم خبر داد.

 

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان اینکه جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت دو سالانه تعریف شده است گفت: این جشنواره امسال در نظر دارد تا به منتخبان در ۳۰ بهمن‌ماه جوایزی توسط رئیس بنیاد شهید اهداء شود. 

وی اضافه کرد: حوزه علمی بر اساس ملاک‌هایی که در چارچوب حوزه های علمی است، قرار می‌گیرد و از استانها نفرات اول هر محور معرفی می شوند. در این حوزه در هر استان چند کاندیدا معرفی و در هر محور یک نفر انتخاب می‌شوند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ادامه یادآور شد: بخش رویداد استارتاپی در استان‌ها توسط بنیاد شهید استان و پارک‌های علم و فناوری برگزار شده است. نفرات اول سطوح فناوری انتخاب شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه بعدی، حوزه هنر است که در مرکز دانش‌پژوهان بالغ بر ۶۰۰ نفر فعالیت دارند و از میان این افراد آثاری انتخاب شده است تا در روز مراسم در خدمت آنان خواهیم بود.

مهری با بیان اینکه حمایت از دستاوردهای علمی ایثارگران بر اساس شاخص‌های نخبگی، سرآمدی و پیشتازی هستند خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر عضو مرکز دانش‌پژوهان هستند. 

وی در ادامه تصریح کرد: بحث دیگر بازدیدهای علمی و تخصصی در حوزه منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین است که خوشبختانه بازتاب خوبی داشت. فعالیت‌های مرکز دانش‌پژوهان با استفاده از ظرفیت فکری این عزیزان در نظر گرفته شده است. ایثارگران با همه شرایط به این سطح از شأن اجتماعی رسیده‌اند. با تشکیل اتاق فکر در استان‌ها، همکاری با استان‌ها صورت گرفته است. 

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر افزود: در حال حاضر بیش از ۵۵ محصول دانش بنیانی داریم و درصدد هستیم این افراد برند دانش بنیانی خود را ثبت کنند. همکاری میان بنیاد شهید و دانشگاه شاهد برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان این افراد نیز انجام می‌شود. سازمان اقتصادی کوثر برای تجاری‌سازی محصولات، این افراد را حمایت خواهد کرد. 

وی ادامه داد: سال گذشته عنوان جشنواره با یاد شهید فخری زاده برگزار شد و در دومین سال با توجه به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، انجام اقدامات تروریستی در کرمان و پاسخ موشکی ایران به تروریست‌ها، یادواره امسال یادواره شهید حسن طهرانی‌مقدم خواهد بود. 

در ادامه، حامد قوام سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این جشنواره به همت کارشناسان بنیاد و کمک گروه داوری برگزار شده است و امیدواریم در دهه فجر به خوبی انجام شود.

وی اضافه کرد: بر اساس گفته امام راحل در رابطه با عملیات طریق القدس، در پیامی فرمودند فتح الفتوح انقلاب، پرورش جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب است و ایثارگران ما در همه عرصه‌ها تاثیرگذار بودند و کشور را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی یاری کردند.

سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: داوری آثار در محور مدرسین حوزه علمیه را بنده انجام داده‌ام.

برچسب ها: بنیاد شهید ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار