جلب مشارکت مردمی در حفاظت از تالاب‌ها

رمز موفقیت حفاظت از محیط زیست و تالاب شادگان در گرو جلب مشارکت مردمی و جوامع محلی است.

سید محمدحسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: اهمیت حفاظت از محیط زیست بویژه تالاب، نیازمند مشارکت تمامی آحاد جامعه است و بایستی این حس وظیفه و مسئولیت در بین شهروندان تقویت شود.

او می‌گوید: حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده و همه ما در قبال آن مسئول هستیم. از اینرو با برنامه‌ها و اقدامات مطلوبی می‌بایست ضمن پیشگیری از آسیب‌ها و مخاطرات محیط زیستی، در تلاش برای به حداقل رساندن آن‌ها باشیم.

فقیه ادامه داد: علاقمندان به تشکیل انجمن مردم نهاد در حوزه محیط زیست و گردشگری تمایل خود را به انجام فعالیت‌های محیط زیستی اعلام نموده و امیدواریم تا همزمان با انجام فرآیند اداری و ثبت نهایی انجمن، برنامه‌های خوبی در این حوزه شاهد باشیم.

مدیر انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان گفت: با تشکیل انجمن محیط زیستی شادگان روند فعالیت‌ها و برنامه‌های محیط زیستی با کیفیت و برنامه ریزی انجام خواهد گرفت و رویکرد تخصصی و علمی این انجمن می‌تواند به پیگیری چالش‌های محیط زیستی بویژه در حوزه تالاب کمک شایانی نماید.

او می‌گوید: فعالیت انجمن مردم نهاد محیط زیستی شادگان می‌تواند این روند را تسریع دهد. ضمن اینکه انجمن مدافعان نیز از هیچ کوششی برای حمایت و پشتیبانی از این انجمن دریغ نخواهد نمود.

 طی سال‌های اخیر طرح و برنامه‌های خوبی در راستای مشارکت مردمی در حوزه جوامع محلی حاشیه تالاب شادگان صورت گرفته و ادامه این روند بویژه در امر آموزش می‌تواند زیربنای توسعه پایدار محیط زیستی را فراهم سازد. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.