همه آمده بودند/ ۲۲ بهمن روز تاریخی دیگر در کتاب سبز انقلاب اسلامی

روز گذشته در تمامی نقاط کشور و در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم ایران بار دیگر ثابت کردند که پای آرمان‌های انقلاب ۵۷ با اقتدار کامل ایستاده اند.

چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته در شرایطی برگزار شد که امسال هم مانند سال‌های گذشته از ماه‌ها قبل دولت‌های غربی و رسانه‌های تا دندان مسلح و حرفه‌ای به جنگ مردم، حضورشان و مشارکت آن‌ها در این جشن ملی آمده بودند.

جنگی که البته مدت‌هاست با استفاده از دروغ‌ها و بازی‌های رسانه‌ای خود علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداخته اند و هر سال نیز با قدرت بیشتری آن را بر علیه ایران اسلامی ایجاد می‌کنند و هر سال نیز دست از پا دراز‌تر با شکست مواجه می‌شوند.

شکستی که البته به نظر می‌رسد، چندان برای دشمن درس عبرت نشده است و هر سال نیز به مانند سال‌های قبل به دنبال عدم همراهی مردم در روز جشن بزرگ انقلاب هستند.

البته در این بین آن‌ها با استفاده از بهانه‌هایی مانند گرانی و مشکلات اقتصادی امیدوارند بتوانند بخشی از مردم را با خود همراه کنند، اما هر سال موضوع به جای آن که دلیلی برای پیروزی دشمنان جمهوری اسلامی شود، شکستی جدید را برای آن‌ها رقم می‌زند.

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ از قبل از آغاز رسمی راهپیمایی که ساعت ۹:۳۰ بود به میدان آزادی رفتم. میدان آزادی که بر خلاف انتظار علاوه بر حضور گسترده مردم یک ساعت پیش از آغاز رسمی مراسم، انواع و اقسام آخرین دستاورد‌های کشورمان در حوزه های دفاعی و فضایی را مشاهده کردم. این دستاورد‌ها آن قدر عظیم بود که سرتاسر میدان بزرگ آزادی را نقش و نگاری جذاب بخشیده بود.

ماهواره بر سیمرغ

از ماهواره بر سیمرغ و قائم تا موشک‌های حاج قاسم و سجیل عظمت عجیبی را به میدان آزادی داده بود. عظمتی که نمی‌شد مقابل آن مقاومت کرد و هیچ‌کس در میدان آزادی نبود که حداقل عکس و یا فیلمی از این دستاورد‌های بزرگ تهیه نکند.

بر خلاف سال‌های گذشته تصمیم گرفتم مسیر راه پیمایی ۲۲ بهمن امسال را از میدان آزادی به پایین این خیابان طی کنم و گزارش خود و حضور مردم را این بار به شکل دیگری نمایش بدهم.  

مسیر را آغاز کردم و هنوز به ساعت رسمی آغاز راهپیمایی نرسیده بودم. اما برخلاف انتظارم خیابان انقلاب به سمت آزادی به شدت شلوغ شده بود و معلوم بود افراد زیادی  از مدت‌ها قبل مسیر پیاده روی خود را آغاز کرده بودند که در همان ساعت‌های اولیه راهپیمایی به نزدیکی‌های میدان آزادی رسیده بودند.

مانند هر سال  در طول مسیر صحنه‌های جذابی را می‌شد مشاهده کرد. از حضور پیرمردان و پیرزنانی که با عصا و به سختی مسیر را طی می‌کردند تا کودکانی که در کنار والدین خود شاید اولین باری بود که حضور در چنین جشن بزرگی را تجربه می‌کردند.  

از حضور جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس که هر کدام  به شکلی، یکی روی ویلچرو دیگری به سختی و با عصا به میدان آمده بوند تا جوانانی که با اقتدار قدم بر می‌داشتند  و شعار می‌دادند همه برای جشن انقلاب حاضر بودند.

تصویری از جانبازان و ایثارگران در راهپیمایی 22 بهمن 1402

جشنی که البته این بار نمود و ویژگی جدید دیگری را می‌شد در آن  مشاهده کرد و آن ویژگی حضور جدی و پر تعداد دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها در مسیر راه پیمایی بود. دهه نودی‌هایی که خیلی از آن‌ها بدون حضور خانوداه‌های خود و به همراه دوستانشان پا در این مسیر گذاشته بودند و برای انقلاب به میدان آمده بودند.

در طول مسیر و صحبت با مردمی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند تقریبا همه یک حرف را می‌زدند که با وجود مشکلات و سختی‌ها خصوصا در موضوعات اقتصادی، اما حضور در راه پیمایی برای آن‌ها از ارزش فراوانی برخوردار است، چرا که می‌دانستند این حضور پیام دارد و این پیام چندان برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران خوش حال کننده نبود.

در طول مصاحبه‌هایی که داشتم، سوالی درباره انتخابات مطرح می‌کردم و می‌پرسیدم آیا در انتخابات شرکت می‌کنید؟ سوالی که اکثرا با سوال به من پاسخ می‌دادند.   پاسخ من این بود.

چرا نباید در انتخابات شرکت کنیم؟

مردم از ارزش حضور در راهپیمایی و سخنان رهبری درباره حضور در راهپیمایی و انتخابات صحبت می‌کردند؛ و می‌دانستند که حضور و مشارکت آن‌ها چه قدر مهم است.

اهمیتی که می‌تواند مسیری درست و دقیق را برای مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. مسئولانی که خود می‌دانند مردم ایران در این سال‌ها با وجود همه سختی و‌ها و تحریم‌ها همچنان با تمام وجود پای انقلاب خود ایستاده‌اند و حرف رهبر و ولایت خود را مانند الگو‌های بزرگ شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم سر لوحه خود قرار داده اند.

تصویری از مردم در راهپیمایی 22 بهمن 1402

مسئولان و فرماندهان کشورمان نیز در طول مسیر همه از عظمت حضور مردم در این راهپیمایی می‌گفتند.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مردم به شادابی در راهپیمایی حضور پیدا کرده اند و انقلاب اسلامی کشور را به ملت ایران برگرداند.

او افزود: مردم ایران و نظام اسلامی را از آن خود می‌بینند و به آن وفادار هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: این حضور پر رنگ یک رفراندوم بزرگ در تایید جمهوری اسلامی است.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  مردم ما همیشه در بزنگاه‌ها بصیرت داشتند و این بصیرت را در ۲۲ بهمن نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: مسلما یکی از تکالیفی که به عهده سپاه پاسداران بوده و مطابق با دستور آیه قرآن که روی سینه ما است آن بوده که حتی یک لحظه را برای بالا بردن توان خود از دست ندهیم.   آثار این توانایی آثاری است که در قرآن از آن صحبت شده است و ما همیشه به دنبال افزایش توان خود بوده ایم.

پایان بندی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ اقامه نماز ظهر و عصر بود که به شکلی جالب و دسته جمعی توسط خیل عظیم جمعیت برگزار شد.   

اما این حضور پر شور و این راهپیمایی جذاب آغاز مسیری بود که به انتخابات ۱۱ اسفند می‌انجامد. مسیری که به نظر می‌رسد به مانند همین راهپیمایی ۲۲ بهمن درس بزرگی برای  دشمنان مردم و جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. درسی که البته به نظر می‌رسد هیچگاه عبری برای دشمنان این خاک و بوم نخواهد بود.

پرچم جمهوری اسلامی ایران در مراسم راه پیمایی22 بهمن 1402

گزارش محمد حسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
همه مردم در راهپیمایی شرکت نکردند مثل سالهای پیش
Germany
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
عجب!
من تو خانه بودم همه فامیل و دوستان نزدیک 100 نفری از صبح ساعت 8 تا 4 بعد ظهر پهلوی ما بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
همه چقدر کم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مسئولین سیاسی کشور در واکنش به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفته اند مردم وظیفه خود را عمل کردند و حالا نوبت مسئولین است .مسئولین ایرانخودرو حالا نوبت شماست!مسئولین وزارت صمت حالا نوبت شماست!مسئولین سازمان حمایت از مصرف کننده،مسئولین تعزیرات،مسئولین رده های بالاتر،
خب الان نوبت شماست تا از حق ما را پس از یکسال انتظار و اعتماد به سامانه یکپارچه خودرو دفاع کنید.از حق ما که به سختی همان ۳۹۴ میلیون را فراهم کردیم و اکنون در معرض ظلمی بزرگ از طرف ایرانخودرو قرار داریم.حالا نوبت شماست تا بررسی کنید که چرا ایرانخودرو برای جبران زیان انباشته خود(اگر درست باشد) فقط زورش به ما مصرف کنندگان میرسد.ایرانخودرویی که هیچ کنترل واقعی رو نمایندگی های خود ندارد با اینکه میداند که آنها چه خرجهایی برای او میتراشند.حتی خود پرسنل و کارکنان ایرانخودرو هم به همین شیوه از شرکت ایرانخودرو میدوشند  که خوشان میدانند از چه راههایی! مسئولین تا زمان مناسب آن رد نشده نوبت خود را از حرف به عمل تبدیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
دوستان خودجوش آتش به اختیاری که توی مترو خيابون جلوی بدحجابان رو می گرفتند تذکر لسانی میدانند کجا تشریف داشتند!!؟؟ توی مرخصی همراه خانواده خود به شمال رفته بودند!؟
بدحجابي در راهپیمایی مشکل شرعی ندارد که عکس فیلم آنها در دنیا پخش شده است!؟
فکر کنم راهپیمایی توی منازل و جز حریم اجتماعی نبوده که دوستان مرخصی گرفته بودند!!!! خبری از تذکر لسانی نبوده!!!
چه انتشار بدی یا ندی مهم نیست مهم اینه که برای مردم مثل روز روشن این نوع برخورد رفتار سخنان دو پهلوی مسئولان کشور برایشان ثابت شده است که بماند برای مردم دنیا هم سواله بالاخره بدحجابی و تذکر لسانی چه زمانی مجاز غیر مجازه در مناسبات مختلف!!!
آبروی خودتان بردید باعث تمسخر توی دنیا شدید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
درود بر مردم سرزمینم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بگید یک میلیارد نفر شرکت کردند. کی به کیه؟ همیشه هم هستند افرادی که هرچی شما بگید باور می کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
درود بر مردم سرزمینم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
صدرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
همه = همه پیر مرد پیر زن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
جالبه حرف اشتباه زده این همه تایید؟
23 سالم هست مهندس عمران راهپیمایی رفته بودم کلی هم جوون و بچه امده بودند چرا حرف نادرست میزنی، راهپیمایی نبودی که جوون ها رو ببینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
منتظر انتقام سردار دلها هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ما نمیگیم همه ایران آمدند چون تو همین ایران کسانی هم بودند به رئیس علی دلواری خیانت کردن به میرزا کوچک خان خیانت کردند
بحرین رو فروختند با صدام به ایران حمله کردند و ... اینها ایرانی نیستند فقط فارسی حرف میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
نطرم موافق بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
بجای تبلیغات اقتصاد کشور را درست کنید و کشور رو اباد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
تا کور شود هر آنکه نتواند دید ، برانداز سوز بود ، دم همه گرم .
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۱:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
از عکس هایی که منتشر کردید مشخصه کاملا!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
به جای ماهواره پای شبکه خبر و به جای بی‌بی‌سی اخبار بیست و سی نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
امیر دریادل
۱۳:۲۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
اومدن خیلی هم اومدن چشاتون در آد. دم همه ملت گرم.تو یا یا ایرانی نیستی یا وطن فروشی وگر نه این همه سیل جمعیت قابل انکار نیست . امیر دریادل از بندرعباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا مثبتش غیر فعاله همه چقدر کم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
همه آمده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چرا اینقدر دروغ میگید؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
همه آمده بودند
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۰:۵۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
دیروز توی راهپیمایی خیلی احساس غرور کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
این تیتر رو از همین الان واسه انتخابات هم میبینم
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۰:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
اشتباهی منفی دادم
Italy
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
منم اشتباهی منفی دادم..احسنت کاملا درست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
همه؟ چرا پس از فامیل و همسایه و دوست و آشنا ما کسی نبود؟ مطمئن هستید منظور شما از همه ، مردم ایران هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
عزیز منظور از همه اون همه ای هست که در مسائل مملکت اثر گذارند.مگر نه من و تو و فامیلتون که نرفتیم جایی حساب نمی شیم یعنی اثر گذار نیستیم .اره عزیز من و تو خودمون را قاطی همه نکنیم.در ضمن شاید اگر از پنجره خونه تون یک نگاهی به بیرون میکردی احتمال اینکه یکی دوتا از فامیلتون را در راهپیمایی میدیدی بودا.خوب البته خیلی هم شلوغ بود شاید در لابلای اون جمعیت نمی تونستی ببینی شون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
تو و فامیلتون یا پای بساط بودید یا پای ماهواره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
لطف کنید بفرمائید چند "درصد" مردم آمدند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
۹۹۹ درصد بیشتر از تو و امثال تو.
Italy
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چند درصد برای شرکت در راهپیمایی امده اند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
پنج درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
خداراشکر که مردم هشیارارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
یکی کلمه همه رو برای ما معنی کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
من که نبودم نمیدونم چطور همه بودن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ما نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
همه آمده بودند ولی خیلی ها هم نیامده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چه حرف مسخره ای مثل اینکه بگی مردم رفتن شمال وخیلی ها نرفتن یعنی وقتی کم میارین به چرت و پرت گویی می افتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
منظور از همه ، همه ایرانی های فهیم و باشرف میباشد نه همه فارسی زبانها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چه نظر مسخره ایی، تکلیف حرفتو مشخص کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
۱۱:۵۸
فهیم و با شرف :)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
9:54زمانی جوان بودیم ودر تمام مراسمها بودیم ولی چند سالی هست که دیگه نیستیم چون اینگونه مراسم ها خالی از محتوای ایرانی واسلامی به نظر میاد.عیب نداره تو بگو مسخره اس ولی واقعیت داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
... که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
!!؟؟؟
آخرین اخبار