پرداخت ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به مستمری‌بگیران بیمه روستایی همدان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان از پرداخت ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریالی به مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر این استان خبر داد.

حاتم شکری گفت: این تسهیلات در دولت سیزدهم و در راستای کمک به معیشت خانواده‌های مستمری بگیر صندوق، همزمان با دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده است.

او گفت: این تسهیلات بدون ضامن و بدون سود است که تا پایان اسفندماه به حساب مستمری بگیران واریز و اقساط از مستمری ماهیانه کسر می‌شود.

این مقام مسوول گفت: ۱۵۰ هزار نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون در صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان عضو شده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ نفر بصورت ماهیانه از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت سرپرست خانوار دریافت می‌کنند.

شکری گفت: پرداخت مستمری سالمندی، از کارافتادگی، مستمری به بازماندگان، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و برعکس از جمله مزایای پوشش بیمه‌ای این صندوق است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: صندوق آمادگی خود را با ۵۲ دفتر کارگزاری فعال در استان جهت جذب کشاورزان و روستائیان فاقد بیمه و تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام کرده است.


شکری گفت: هر مبلغی که اعضای این صندوق به عنوان حق بیمه پرداخت کنند، ۲ برابر این رقم به صورت یارانه از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد.

او گفت: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می‌توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سال‌جاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۶۳ هزار تومان تا ۲۵۵ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

شکری گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهر‌های با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

او گفت: همچنین رانندگان برون شهری در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.