ارائه ۴۰۰ خدمت از سوی شهرداری‌ها به مردم

شهردار شهرکرد گفت: حدود ۴۰۰ خدمت از سوی این دستگاه به مردم ارائه می‌شود چراکه شهرداری‌ها در جبهه ارائه خدمات به شهروندان هستند.

محمدحسین واحدیان اظهار داشت: با وجود اینکه ناوگان حمل و نقل نوسازی و بهسازی شده است، اما استقبال شهروندان از ناوگان تنها حدود ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به نزول بارش الهی در سال ۱۴۰۱، افزود: چند سامانه بارشی سنگین و برودت هوا داشتیم که خدمات‌دهی به ویژه در مناطقی که از لحاظ توپوگرافی مشکل داشتند، سخت بود و تجهیزات مدیریت شهری هم با کمبود مواجه بود که از پتانسیل بخش خصوصی استفاده شد.

واحدیان اضافه کرد: در همین راستا طی دو پارت حدود ۵۰ میلیارد تومان ماشین آلات و تجهیزات خریداری شد که هم در شرایط بحرانی و هم شرایط غیر بحرانی قابلیت استفاده دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ تن زباله به صورت روزانه در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، گفت: از این میزان زباله ۷۰ درصد در شب و ۳۰ درصد در روز جمع‌آوری می‌شود، اما شهرداری برای جمع‌آوری زباله در روز به همان میزان در شب باید هزینه پرداخت کند چراکه همان ماشین‌آلات در روز و شب فعال هستند و سالیانه حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه برای جمع‌آوری زباله صرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


واحدیان گفت: چنانچه شهروندان رعایت کنند و زباله‌های خود را فقط در شب بیرون بگذارند می‌توان با صرفه‌جویی حاصل از عدم جمع‌آوری دوباره در روز چندین پارک احداث و به توسعه فضای سبز و یا توسعه فضا‌های عمومی شهر کمک کرد.

شهردار شهرکرد بیان داشت: بیرون گذاشتن زباله در طول روز علاوه‌بر هزینه‌های مالی، می‌تواند مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی را نیز به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به خرید ۳۹ دستگاه اتوبوس طی دو سال، ادامه داد: ۲۲ دستگاه تحویل شده و قول مساعد داده شده است تا پایان امسال هفت دستگاه دیگر تحویل شود و ۱۰ دستگاه باقی مانده نیز در شش ماهه اول سال آینده تحویل می‌شود که با این تعداد اتوبوس ۷۰ درصد خطوط را می‌توان پوشش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.