افتتاح دفتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرخشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با چهل و پنجمین فجر پیروزی اسلامی، دفتر این اداره‌ در مجتمع فرهنگی هنری امین شهرستان فرخشهر افتتاح شد.

پیام احمدی با اشاره به ضرورت تقویت ساختار نیروی انسانی این اداره به ویژه در ادارات و نمایندگی‌های شهرستانی، اظهار داشت: تا ساماندهی این موضوع و برقراری تناسب میان جمعیت و ظرفیت شهرستان‌ها با ساختار اداری موجود، همچنان کمک و همراهی اهالی فرهنگ و هنر راهگشا است.

وی افزود: پیگیری‌ها برای تقویت ساختار و نیروی انسانی این اداره کل به ویژه در شهرستان‌ها در حال پیگیری است.

احمدی با بیان اینکه در سه شهرستان بن، سامان و کیار همچنان نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است و اداره‌ای به این نام فعال نیست، اضافه کرد: در شهرستان‌های جدید مانند فرخشهر، فلارد و خانمیرزا نیز تلاش می‌شود تا زمان بهبود ساختار اداری، امور فرهنگی و هنری با ابلاغ و حضور نماینده این اداره کل پیش برود.

وی مباحث فرهنگی و هنری شهرستان فرخشهر را به عنوان موضوعی جدی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد و گفت: این شهرستان از ابعاد هنری، فرهنگی و مفاخر سرآمد است و در بسیاری از حوزه‌های تخصصی همچون علوم قرآنی، هنر‌های نمایشی و شعر و ادب، جایگاهی ویژه در سطح استانی دارد.


بیشتر بخوانید


احمدی یادآور شد: تلاش بر این است که ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود در فرخشهر به نحوی شایسته به خلق اثر و تولیدات فرهنگی هنری منجر شود و بتواند بیش از گذشته نقش خود را در اعتلای همه‌جانبه جامعه ایفا کند.

حسین کاووسی سرپرست فرمانداری فرخشهر به سابقه فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این سابقه از نظر کمی و کیفی قابل‌توجه است و جای خوشحالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان یکی از ادارات پیشرو برای معرفی و استقرار نماینده خود در این شهرستان تازه تأسیس اقدام کرده است.

وی افزود: ساختمان مجتمع فرهنگی هنری امین فرخشهر به عنوان دفتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محل فعالیت مرکزی دانشگاهی است که گسترش فرهنگ و هنر را دنبال می‌کند و این دو مجموعه از نظر اهداف و چشم‌انداز قرین یکدیگر بوده و هم‌راستا محسوب می‌شوند.

کاووسی تصریح کرد: امید است با فعال شدن دفتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فرخشهر و به دنبال آن ابلاغ ساختار اداری، مباحث فرهنگی و هنری این شهرستان به شکل بهتری به پیش برود گرچه هنرمندان فرخشهری در این مسیر پیشگام هستند و حضور نیروی فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به سرعت بخشی و ارتقای امور کمک کند.

وی همچنین واگذاری دبیری شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را متذکر و یادآور شد: پیگیری‌ها برای رفع مشکل زمین فرهنگسرای این شهرستان واقع در محدوده آصفیه نیز ادامه دارد تا بتوان در سال آینده برای جذب اعتبارات و آغاز عملیات عمرانی آن اقدام کرد.

گفتی است؛ اواخر مرداد ۱۴۰۲ و با ابلاغ وزارت کشور و مصوبه هیأت وزیران، فرخشهر به عنوان دوازدهمین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری تصویب شد.

همچنین با ابلاغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، علی امینی مسئولیت دفتر این اداره در شهرستان فرخشهر را برعهده گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار