برگزاری نخستین همایش مادران باردار در مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: نخستین همایش مادران باردار با هدف ترویج زایمان فیزیولوژیک در این شهرستان برگزار شد.

آقای ارجمند گفت: سیاست‌های اصلی مجموعه سلامت کشور بسترسازی برای فرزندآوری و ایجاد بسته‌های حمایتی از مادران و خانواده‌های آن‌ها است.

آقای ارجمند افزود: با پیشرفت‌های پزشکی زایمان فیزیولوژیک و بی درد بهترین راه برای فرزندآوری است چرا که در این حالت سلامت مادر و فرزند بیش از پیش تضمین می‌شود.

وی ادامه داد: با توسعه زیر ساخت‌ها در حوزه زایمان بی درد تلاش برای ترویج زایمان فیزیولوژیک در بین مادران عزیز در الویت است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت:فرهنگ سازی مناسب برای مادران پیش از بارداری در مورد فواید زایمان طبیعی باعث کاهش استرس مادر و همکاری وی با کادر درمان در دوران بارداری برای انجام زایمان طبیعی خواهد شد.

وی ادامه داد: زایمان طبیعی فواید زیادی برای مادر دارد چرا که خیلی سریعتر می‌تواند به فعالیت‌های روزمره بازگشته و بتواند برای فرزند خود تغدیه مناسب که همان شیر مادر می‌باشد را فراهم نماید.

 آقای ارجمند افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مرگ و میر مادران باردار در سزارین‌ها ۷ الی ۱۰ برابر بیشتر از مادران با زایمان طبیعی است و همین طور در این عمل جراحی احتمال عفونت بیشتر می‌شود.

گفتنی است این همایش با حضور بیش از ۲۰۰ مادر باردار و در راستای ترغیب آنان به زایمان طبیعی برگزار شد و ۱۰۰ جایزه از جمله ۲۰ ست سیسمونی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه فرزندآوری و جوانی جمعیت برپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار