۲۲ بهمن روز با عظمتی از نظر معنوی، فرهنگی و سیاسی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۲ بهمن امسال روز با عظمتی از نظر معنوی، فرهنگی و سیاسی است و حضور جدی در راهپیمایی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با گرامیداشت ۲۲ بهمن و حلول اول ماه شعبان و با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن نماد وحدت و همبستگی ملی است، گفت: همه مردم با وجود اختلاف سلیقه حضوری پرشور در گرامیداشت روز پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی خواهند داشت.

افزود: ۲۲ بهمن امسال روز با عظمتی از نظر معنوی، فرهنگی و سیاسی است و همه قدر این را بدانیم و حضور جدی در راهپیمایی این روز داشته باشیم.

وی با گرامیداشت ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با توجه به وجود دشمنی‌ها و تحریم‌های دشمنان نسبت به نظام و کشور، اما انقلاب اسلامی ایران رشد پیش‌رونده داشته و توانسته است در این ۴۵ سال در دنیا جا باز کند و معادلات جهان در عرصه سیاسی را دگرگون کند و به دستاورد‌های علمی، دفاعی، موشکی، پهپادی، لیزری و هسته‌ای جایگاه مناسبی دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران توانسته همه تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و به رتبه‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف دست پیدا کند و جایگاه واقعی خود را در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، جهادی، اقتصادی و اقدامات صادقانه و مؤمنانه پیدا کند.

وی با اشاره به تصویب ۲۰ بهمن‌ماه به نام روز چهارمحال و بختیاری در تقویم کشور گفت: هر سال برای بزرگداشت این روز یک ستاد استانی فعال شود و برنامه‌های مختلف برای معرفی استان و ظرفیت‌های آن وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید


نکونام گفت: امسال برای نخستین سال است که عنوان روز چهارمحال و بختیاری در تقویم رسمی کشور ثبت شده و باید از این فرصت برای افزایش وحدت و همدلی بین مردم استان استفاده کرد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: هم اکنون در استان ظرفیت‌های مختلف وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت برای رشد و پیشرفت استان استفاده کرد تا استان را از محرومیت خارج کرد و بتوان از این ظرفیت برای معرفی همه جانبه استان استفاده کرد تا چهارمحال و بختیاری از گمنامی و بن‌بست خارج شود.

وی افزود: این روز که سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام راحل و اعلام انزجار از شاپور بختیار نخست وزیر رژیم پهلوی است به عنوان روز چهارمحال و بختیاری نامگذاری شده است و باید این روز و این حرکت بزرگ به بهترین شکل گرامی‌داشته شود.

نکونام با اشاره به اینکه برخی چهارمحال و بختیاری را با برخی استان‌ها اشتباه می‌گیرند، گفت: این مساله یک ضعف برای استان به شمار می‌رود و لازم است با همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود از این روز ملی به خوبی استفاده شود و هویت خود را به خوبی نشان داد و توجه کشور و جهان را به سوی خود جلب کرد.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: مساله غزه و حمایت از مردم غزه در بین جهانیان مطرح باشد و تا ملت‌های اسلامی بیدار شوند و مساله غزه باید مطالبه جدی مردم باشد.

نکونام اضافه کرد: در شرایط امروز جهانی، موضوع غزه بحث مقابله با حق و باطل است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئله و جنگ غزه مساله حق و باطل است، زیرا از یک طرف رژیم اشغالگر قدس و استکبار و سردمداران آن‌ها به عنوان باطل و از طرف دیگر مظلومان غزه به عنوان حق هستند که از خود دفاع می‌کنند، اگرچه ممکن است باطل جولان دهد، اما این امر مقطعی است و محال است پروردگار از حق پشتیبانی نکند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی و جامعه متمدن، به سه امر شبکه، عمق و به هم پیوستگی نیاز است، گفت: خداوند، امامان، قرآن و معصومان و در زمان غیبت ولایت فقیه یک شبکه است.

نکونام اظهار کرد: در یک جامعه متمدن باید با معرفت و شناخت و دانش جامعه را ساخت و تا یک جامعه به پیوسته ایجاد شود و با صلح و سازش در برابر بیگانه و نفاق و کفر و نازیبایی‌ها ایستادگی کرد.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید، ما فرستادیم پیامبر را تا فرهنگ تزکیه تعلیم و دانش و عمق بخشی به جامعه توسعه داده شود، افزود: جامعه انسانی آگاه، دارای دانش و بینش و رسولان الهی است.

وی به مشکلات اقتصادی حاکم در کشور اشاره کرد و گفت: در برخی حوزه‌ها از جمله مسائل اقتصادی در کشور درست عمل نشده است و در اقتصاد کم آوردیم و در یک گوشه‌های حق مردم به خوبی ادا نشده و نواقصی در کشور وجود دارد که باید این نواقص رفع شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: انقلاب یک مقوله تمام عیار فرهنگی است و باید اعجاز‌های انقلاب را مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید ولایت فقیه مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: بعد از ارتحال حضرت امام، نگرانی مردم انتخاب جایگزین و رهبر برای کشور بود که با هدایت الهی و عنایت خداوند فردی بصیر و مومن برای رهبری کشور از سوی مجلس خبرگان انتخاب شد.

نکونام اضافه کرد: تلاش دشمن بر انزوای ایران است، اما امروز در جایگاهی قرار داریم که دشمن را منزوی می‌کنیم، در حقیقت عنایت و امداد‌های الهی در عرصه‌های مختلف به داد ما رسیده و شاهد نعمات بسیار و دستاورد‌های فراوان هستیم.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار