بلومبرگ: تشدید تحریم‌های نفتی ایران خطرات اقتصادی و انتخاباتی برای بایدن دارد

بلومبرگ در گزارشی نوشت که دولت بایدن خواهان تشدید تحریم‌ها بر فروش نفت ایران است اما این اقدام با خطرات اقتصادی و انتخاباتی همراه خواهد بود.

بلومبرگ جمعه به نقل از افراد مطلع نوشت، کاخ سفید قصد دارد در بحبوحه وخامت بحران در منطقه، اجرای تحریم‌های فعلی علیه ایران را تشدید کند، اما از این موضوع نیز آگاه است که اقدامات اشتباه، خطر اختلال در بازار‌های جهانی نفت را در پی دارد.

یکی از چالش‌های پیش روی دولت بایدن این ست که سایر تولیدکننده‌های بزرگ نفت مانند عربستان سعودی را متقاعد کند از افزایش بهای نفت جلوگیری کنند.

عربستان در سال ۲۰۲۲ درخواست مشابه بایدن را رد کرد و اخیرا نیز پیشتاز کاهش تولید نفت در اوپک بوده است. از سوی دیگر، چین نیز که خریدار اصلی نفت ایران است انگیزه چندانی برای کمک به واشنگتن در این زمنیه ندارد، زیرا این کشور بزرگترین واردکننده نفت در دنیا و مهمترین رقیب راهبردی آمریکاست.

گروهی از قانونگذاران دوحزبی آمریکا از دولت بایدین خواسته‌اند که اجرای تحریم‌های فعلی علیه کشتی‌ها، بنادر و پالایشگاه‌های مرتبط با نفت ایران را شدیدتر کند. اما این اقدامات ممکن است که بهای نفت را افزایش داده و به مشتریان آسیب برساند. این موضوع یک مشکل سیاسی برای بایدن در آستانه انتخابات نوامبر آینده خواهد بود.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت، یکی از گزینه‌هایی که کاخ سفید بررسی می‌کند، این است که کشتی‌های حامل نفت خام ایران یا حتی برخی کشور‌های خریدار یا تسهیل‌کنندگان صادرات نفت ایران را مجازات کند.

بلومبرگ نوشت، در حالی که واشنگتن توجه خود را بر کاهش درآمد‌های روسیه از منابع انرژی معطوف کرده است، صادرات نفت ایران به طور پیوسته افزایش یافته است.

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
برنامه نفت در برابر غذا و دارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
دولت و مجلس محترم واردات پوشاک را ممنوع کند با تشکر از دولت مردان محترم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
دولت و مجلس با هم کم کنند پول نعمتهای خدادادی مردم ایران در جهت سازندگی کشور ایران خرج بشود.مثلا حداقل کمی کمک به شهرداری‌ها و بخشداریها و دهداریها جهت تکمیل طرحهای عمرانی و تولید کار بیشتر می تواند چهره شهرها و روستاها را عوض کند و کمی کمک به وزارت میراث فرهنگی می تواند هم صنعت توریست را حرکتی بدهد و هم آثار تاریخی از تخریب نجات پیدا می کند و..... بخصوص بخش آب و........... و هزاران کار عمرانی دیگر مثل مترو و راه آهن و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
دولت آمریکا باید دولت عراق را از واردات گاز و برق از ایران منع کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
شرکت زیمنس آلمان تولید کننده تجهیزات نیروگاهی در عراق است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
این درآمدهای نفتی ایران متاسفانه خرج عمران و آبادانی کشور و بهبود معیشت مردم نشده ، پس همان بهتر که قطع شود مثلا در حالیکه مردم اراک و شازند با سرطان و دود آلودگی هوا ناشی از مازوت سوزی نیروگاه شازند مواجه هستند ، گاز تمیز و سوخت پاک به عراق صادر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
صادرات گاز ایران به عراق متوقف شود
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۱۶:۳۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
ما که صادرات گاز به عراق نداریم به نقل از وزیر امور خارجه ی عراق ایران گاز را به عراقی ها رایگان می دهد گفت حدود ۱۱ میلیارد دلار پول گاز باید به ایران بدهیم که دیگر نمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
یک زمانی هم احمدی میگفت اگه ایران تحریم بشه نفت میشه بشکه ای ۲۰۰ دلار، ایشالا ماشالا کار نمیشه...
نفت فقط با اعمال قدرت انصارالله بالا میره...
اگه تحریم شدیم باید مثل انصارالله تنگه رو ببندیم
Germany
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
نفت قاچاق ایران تاثیر خاصی نداره یک میلیون بشکه نفت رو می تونه عربستان یا روسیه جبران کنند! فروش ده میلیونی نفت در برابر یک میلیون بشکه نفت قاچاق ایران چیزی نیست!
شما هم راستگو باشید تا رستگار شید!
رسانه جمهوری اسلامی هم هستید! خجالت اوره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
کاهش درآمدهای نفتی ایران = تضعیف گروه های نیابتی در منطقه خاورمیانه
Italy
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
خوب این لینک خبر بلوبمبرگ رو بذارید ماهم بریم ببینیم ..نمیدونیم چرا ما نمیتونیم این اخبار رو پیدا کنیم
آخرین اخبار