سید صالحی: ضعف دفاعی باعث شکست برابر قطر شد/ تیم ملی باید پوست اندازی کند

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی قطر از ضعف دفاعی ایران استفاده کرد و به برتری رسید و به فینال راه یافت.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی قطر در جام ملت های آسیا اظهار کرد: امیر قلعه نویی ترکیب متفاوتی در این بازی گذاشته بود و دنبال این بود که از بازیکنانی مثل جهانبخش و قدوس در خط حمله استفاده کند که بتواند مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. ما خیلی سریع به گل رسیدیم اما بعد از آن  تیم قطر تمام تفکراتش این بود که عقب بنشیند و از ضعف خط دفاعی ما در ضد حملات استفاده کند و بازیکنی  همانند اکرم عفیف را در بازی گذاشته بود و توپ های تک به تک پیروز شد و توانست گل بزند و پاس گل بدهد و اخراج بگیرد. 

تعویض های کادر فنی در این بازی چاره ساز نبودند 

او افزود: قطری ها نیمه اول بازی را توانستند از ضعف خط دفاعی ما و عدم سخت گیری در گرفتن توپ داشتیم استفاده کنند و به گل برسند. تیم ملی ایران نیمه دوم را خوب شروع کرد و تعویض هایی که کادر فنی انجام داد توانستیم پنالتی بگیریم و بازی را به تساوی بکشانیم و موقعیت هایی هم داشتیم و کمی بدشانس بودیم. تفکرات سرمربی اسپانیایی قطر این بود که از ضعف خط دفاعی و نداشتن تمرکز در دفاعمان استفاده کند و گل سوم هم زدند . ما بعد از گل سوم نتوانستیم کارایی لازم را داشته باشیم و تعویض هایی که انجام دادیم نتوانستند به آن صورت برای ما چاره ساز شوند.

تعویض امید ابراهیمی درست نبود 

سید صالحی گفت: به نظرم تعویض امید ابراهیمی درست نبود چون ما بیشتر در نیمه دوم روی بازی مستقیم روی آوردیم و باید ابراهیمی در زمین مسابقه نگه می داشتیم تا او توپ ها را بگیرد. معتقدم که به جای ابراهیمی باید سامان قدوس را تعویض می کردیم چون ما نمی خواستیم روی زمین بازی کنیم. در بازی با ژاپن به بازی مستقیم روی آوردیم و توپهای دوم را گرفتیم. زمانی که سامان قدوس را در زمین مسابقه می گذاریم می خواهیم از عمق دفاع قطر استفاده کنیم اما نیمه دوم مسابقه روی به  بازی مستقیم آوردیم و به طور طبیعی ما باید هافبک درگیر شونده داشته باشیم که بازپس گیری توپ داشته باشد و در نهایت این اتفاق رخ نداد. به نظرم سرمربی اسپانیایی قطر خوب ایران را آنالیز کرده بود که ما آن فاصله خط دفاعی مان زیاد بود به خصوص در ضد حملات متزلزل ظاهر شدیم و فینال جام ملت ها را از دست دادیم. 

انگیزه قطری ها برای برد بیشتر از ملی پوشان ما  بود 

کارشناس فوتبال درباره اینکه فراز و نشیب زیادی تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا داشت و یک بازی خوب و یک بازی بد بودیم، گفت: من احساسم این است که ژاپن تیم خوبی بود و یک مقدار انگیزه و استرس ما بیشتر از ژاپنی ها بود و نیمه اول بازی با ژاپن، بازیکنان ایرانی خیلی استرس داشتند اما زمانی که آن انگیزه بر استرس غالب شد توانستند بازی را پیروز شوند و فعل خواستن را صرف کردند و عطش بردن در تک تک بازیکنان ما  مقابل ژاپن بود. ما در ادوار گذشته تیم ملی قطر را راحت شکست داده بودیم و یک مقدار ایران نسبت به قطر قوی تر بود استرس و انگیزه قطری ها بیشتر از ما بود. اکرم عفیف و معز علی تا آخر بازی حمله می کردند و فعل خواستن در تک تک بازیکنان قطر بود . یک مقدار هم بدشانسی آوردیم و توپ علیرضا جهانبخش هم به تیرک خورد . اتفاقاتی که در خط دفاع ما در این بازی رخ داد عدم تمرکز و عدم هماهنگی و ضعف دفاعی ما به طور کامل در این بازی مشهود بود و اکرم عفیف هر کاری می خواست با بازیکنان ما کرد و تمام یک به یک ها را برنده شد و شرایط طوری شد که ایران نتوانست به فینال صعود کند.

سطح بازیکنان داخلی ما با لژیونرهایمان خیلی تفاوت دارد

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال باید چه برنامه ای برای آینده داشته باشد و باید با همین کادر فنی ادامه بدیم یا نه!گفت: به نظرم اکنون بحث کادر فنی نیست. کی روش زمانی که سرمربی قطر شد این تیم بیشتر بازی های خود را از دست داد و آمدن سرمربی اسپانیایی باعث شد که این تیم متحول شد و نتیجه بگیرد. ما بحثمان این است که ساختار دفاعی مان یک مقدار مشکل دارد و در تیم ملی باید برای جام جهانی پوست اندازی صورت بگیرد و بازیکنان جوان را دعوت کنند. البته سطح بازیکنان لیگ داخلی مان با لژیونرهایمان خیلی تفاوت دارد و تعویض هایی که ما انجام دادیم و زمانی که سردار آزمون و مهدی طارمی از زمین مسابقه به بیرون  رفتند نتوانستیم موقعیت آن چنانی به وجود آوریم. هر زمان سردار آزمون و مهدی طارمی آماده بودند تیم ملی ما موفق بوده است اما به نظرم باید تغییر و تحولات اساسی در ترکیب تیم ملی صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید‌آریایی
۰۰:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
آقا‌قطر‌از‌طریق‌فناوری‌روز‌دنیا‌با‌کارگذاشتن‌آهنربا‌در‌تیرک‌های‌دروازه‌وبافت‌تور‌فلزی‌درلایه‌توپ‌با‌یک‌اپراتور‌توپ‌راهدایت‌کرده‌مخصوصا‌۲۵دقیقه‌آخر‌بازی‌انگار‌دروازه‌طلسم‌شده‌بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
یارو داشته رانندگی میکرده یادش میره دنده چنده وایمسته از یک دوباره شروع میکنه تیم ملی ما هم هر وقت توپ می گرفت برمیگشت از دروازه دوباره شروع میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
کجا ضعف دفاعی بود اونا کلا سه حمله کردن سه تاش. گل شد. ضعف. مربی بی دانش بود تمام
آخرین اخبار