آبرسانی به ۲۲۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان

فرماندار چابهار گفت: در ۲ سال اخیر آبرسانی به ۲۲۰ روستای چابهار و دشتیاری انجام شده و پس از سالها جیره بندی آب، در نهایت مردم این شهر تا ابتدای سال آینده به طور شبانه‌روزی از آب بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

 جواد سپاهی  با گرامیداشت دهه مبارک فجر با تشریح خدمات دولت اظهارکرد: حتما مردم شهر چابهار پس از سالها انتظار تا ابتدای سال آینده به آب پایدار و ۲۴ ساعته دسترسی پیدا خواهند کرد چرا که خط انتقال آب لاتیدان، خط انتقال آب دریای عمان، خط انتقال آب پتروشیمی ایجاد خواهند کرد و مردم شهرچابهار سهم خواهند داشت و این مشکل کم آبی بطور کلی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۲۲۰ روستا در بخش های پلان و پیرسهراب همچنین ۵۸ روستا در بخش مرکزی چابهار لوله کشی آب به این روستاها کامل انجام شده و به همین منظور دستگاه تصفیه آب در منطقه پیرسهراب در ورودی آب از سد زیردان نصب شده که آب سالم و با استانداردهای لازم به مردم برسد.

فرماندار چابهار گفت: در بخش مرکزی نیز با تلاش قرارگاه امام حسن مجتبی، سپاه و گروه‌های جهادی خط انتقال به این روستاها انجام شده و در حال حاضر کمتر از ۱۴ روستا باقی‌مانده که به لطف الهی بزودی این روستاها نیز به خط انتقال آب آشامیدنی مرکزی متصل خواهند شد.

وی تصریح کرد: در چهل و پنجمین بهار فجر انقلاب اسلامی ۱۱۰ پروژه با اعتباری بیش از ۱۳۸ میلیارد ریال در شهرستان چابهار در حال افتتاح و کلنگ زنی است که نشان از تلاش‌هایی هست که با همت مجموعه های استانی و شهرستانی انجام شده و هر گونه برنامه و اقدامی که انجام می‌دهیم، با نظرات و نیازهای مردم هماهنگ است.

سپاهی افزود: نظام جمهوری اسلامی چهل و پنجمین سال خودش را در کنار مردم جشن گرفت که این هدیه ای ست برای جهانیان، چرا که همان طور این روزا شاهد آن هستیم استکبار جهانی در مقابل جمهوری اسلامی ایران زانو زده و بر خلاف اینکه همیشه اذعان داشته که آنها قدرت اول جهان هستند نشان دادیم که این قدرت‌ ها دیگر معنی و مفهومی ندارند.

فاز نخست گازرسانی به شهرستان چابهار تا چهار ماه آینده محقق می‌شود

وی به برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر در چابهار افزود: دیدار با خانواده‌ معظم شهدا، دیدار با علما و طلاب شیعه و سنی،در دیدارهای مردمی، برگزاری شورای اداری و دستگاه‌های اجرایی در موضوعات فرهنگی در آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، ادارات و شهرداری با آذین‌بندی شهر و اینکه اقتدار نظام را به هر نحوی به سمع و نظر مردم عزیزمان و جهانیان برسانیم.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار ادامه داد: اقدامات خوبی در بحث گاز رسانی به چابهار اتفاق افتاده که با تلاش و برنامه ریزی های انجام شده تا اردیبهشت ماه سال آینده فاز نخست گازرسانی به این شهرستان انجام خواهد شد در حالیکه نیروگاه برق در حال حاضر به شبکه گاز متصل است.

وی بیان کرد: در بخش شهری چابهار نیز خط انتقال ۵۲ کیلومتری آب شیرین کن کنارک به خط چابهار با ظرفیت ۲۵ هزار متر مکعب را داریم که متاسفانه طبق پیش بینی های زمانبندی اجرایی که دهه فجر امسال بود محقق نشد و کار آن به کندی در حال انجام است و در تلاش هستیم که تا پایان سال خط انقال به گیت شمالی منطقه آزاد برسد و از این مسیر به بعد زیرساخت های لازم برای انقال آب به شهر چابهار را داریم.

سپاهی گفت: بر اساس وعده ۱۸ ماهه ای که به مردم داده بودیم عذرخواهی می کنیم و پیگیر هستیم که بیشتر آن موضوعات مالی بوده، با تاخیر سه ماهه به این کار شتاب بدهیم و آب پایدار را به مردم خوب شهرمان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم سیستان بلوچستان از درک بسیار بالایی برخوردارند و هم قناعت بالایی دارند این اصلا دور از عقلانیت است که ما بخواهیم در برابر مردمان خوبمان پاسخگو نباشیم این مردمی که راست را هر چند کاری انجام نشده باشد از ما می‌پذیرند چرا ما دروغ به مردممان گزارش بدهیم.

فرماندار چابهار عنوان کرد: رسانه می‌تواند چشم، زبان و بازوی مهمی برای مسوولان باشد که در موضوعات مختلف دست ما را بگیرد ما و مردم در کنار ما قرار بدهد، رسانه می تواند دستی باشد که این دستها را یکجا جمع کند سفارش مقام عظمای ولایت همیشه در بحث جهاد تبیین همین بوده به دولت تاکید کردند که شما این کارهای بزرگی که انجام می دهید اما به سمع و نظر مردم رسیده نمی شوند.

 
 

برچسب ها: دهه فجر ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار