رییس شورای اسلامی شهر زاهدان :

کلانشهر زاهدان نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است

شهنوازی گفت: کلانشهر زاهدان برای پیشبرد کارهای عمرانی شهری نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است که این طرح از سوی شورای شهر به مجلس ارائه شده که اگر به نتیجه برسد پروژه‌های بزرگ خیلی زودتر به نتیجه می‌رسند.

  یونس شهنوازی در مراسم افتتاح پروژهای عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری زاهدان که در تالار فردوسی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: پروژهای شهر زاهدان توسط مدیریت شهری در جهت رفاه، آسایش و آرامش شهروندان برنامه ریزی شدند، طرح و پروژهای شهری آخرین پنجره توسعه شهری به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه پروژهای شهر زاهدان براساس معیارهای مالی، اجتماعی، زیست محیطی الویت بندی شدند ادامه داد: مشارکت مردمی به عنوان اساسی ترین عنصر دست یابی به اهداف توسعه شهری معرفی می‌شوند و مشارکت شهروندان در امور شهری ضروری است که منجر به توسعه پایدار شهر زاهدان خواهد شد.

رییس شورای شهر زاهدان با اشاره به اینکه در مدیریت شهری باید به دنبال افرایش کیفیت زندگی شهروندان باشیم عنوان کرد: در همین راستا پروژهای شهری باید به خواست مردم، برای مردم و کمک به زندگی بهتر آن‌ها برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه شهر نشینی و رشد روز افزون جمعیت شهر زاهدان که یک شهر مهاجر پذیر است شاهد مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کالبدی در این منطقه هستیم که بیش از گذشته نیازمند مدیریت شهری یکپارچه در زاهدان هستیم.

شهنوازی افزود: مدیریت یکپارچه شهری که اکنون شعار ما در شورای شهر است به مجلس ارائه شده و اگر در مجلس تصویب شود اتفاق خوبی در سطح کشور خواهد افتاد، مدیریت یکپارچه شهری از این نظر ضروری است که شهروندان و شهرداری به دلیل عدم هماهنگی میان دستگاه‌های خدمات رسان در کلانشهر زاهدان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت یکپارچه شهری در زاهدان حاکم بود پروژه بزرگ پیاده رو و گردشگری چهارراه رسولی زودتر به سرانجام می رسید با توجه به نقش مهم و ارزنده شهرداری در توسعه کشور نیاز است دولت شهرداری ها را تقویت کند تا شهرداری‌ها اسباب رسیدن شهروندان به رفاه و آرامش را فراهم کنند.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان تصریح کرد: شهرداری زاهدان به دلیل بودجه بسیار اندک در ساخت و ترمیم زیرساخت‌های شهری نیاز فوری به دریافت نقدی مطالبات خود از دولت را دارد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار