وقوع تیراندازی در یک حوزه رای‌گیری پاکستان

در پی وقوع حادثه تیراندازی در مرکز رای گیری پاکستان یک پلیس کشته شد.

اسکای نیوز به نقل از رسانه‌های پاکستانی گزارش داد که یک پلیس در منطقه مرزی تانک پاکستان طی یک حمله به مرکز رای گیری برای انتخابات مجلس سفلی و مجالس قانونگذاری منطقه‌ای این کشور کشته شد.

 پس از تیراندازی افراد ناشناس به سمت یک افسر امنیتی که منجر به کشته شدن او شد، روند رای گیری در مرکز رای گیری کوت اعظم در منطقه تانک متوقف شده است.

ده‌ها هزار نیروی پلیس و مامور امنیتی در مراکز رای‌گیری مستقر شدند تا امنیت انتخابات را تضمین کنند، زیرا پاکستان شاهد خشونت در دوره منتهی به انتخابات بود.

پاکستانی‌ها با هدف تعیین سرنوشت خود، انتخاب دولت جدید این کشور برای پنج سال آینده و امید نسبت به پایان یافتن معضل تروریسم، بحران‌های اقتصادی، تورم و انرژی به پایگاه‌های اخذ رای مراجعه کرده و رای خود را به صندوق می‌اندازند.

رای گیری امروز ساعت هشت صبح به وقت محلی در نقاط مختلف پاکستان با حضور گسترده مردم و ناظران داخلی و خارجی آغاز شد و اخذ رای تا ساعت ۱۷ عصر ادامه دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌ھای محلی، هر حزب سیاسی که قرار است حاکمیت و قدرت را در پاکستان برای پنج سال آینده برعهده بگیرد با چالش قابل توجهی از سوی رقبای سیاسی روبرو است.

انتقال مسالمت آمیز قدرت از دولت موقت به دولت منتخب بعدی پس از پایان انتخابات و اعلام نهایی نتیجه آن صورت می‌گیرد، این تحول پس از اتمام دوره تصدی دولت پیشین پاکستان (دولت ائتلافی جنبش دمکراتیک پاکستان) انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار