جهاد دانشگاهی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد.

حسام رسولی، با اشاره به فلسفه ظهور و بروز انقلاب اسلامی گفت: در زمانی که آثار دین و معنویت رو به افول بود با پیروزی انقلاب اسلامی، معنویت به کشور، منطقه و دنیا بازگشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: این نهاد انقلابی و علمی افتخار دارد که مولود و دستاورد انقلاب بوده و یکی از نهادهای انقلابی امیدآفرین است و در پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی سهم عظیمی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به جایگاه علمی و فرهنگی کشور در سطح دنیا اشاره کرد و گفت: از نظر تولید مقالات  در جایگاه ۱۸ و تولید مقالات پر استناد رتبه ۲۱ و در رشد شتاب علمی رتبه نخست جهانی را دارد.

رسولی ادامه داد: هیچ حاکمیتی در طول تاریخ به اندازه دوره انقلاب اسلامی به علم بها نداده است این دستارودهای علمی مرهون مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری است.

او تاکید کرد: هر کشوری برای پیشرفت نیازمند فعالیت های علمی و پژوهشی است کشوری که بر روی علم، سرمایه‌گذاری کرده است به اقتدار رسیده است.

رسولی به تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در زمینه علمی و پژوهشی در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: این نهاد انقلابی با راه‌اندازی پژوهشگاه رویان و تولد نخستین نوزاد آزمایشگاهی، استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌ها در کشور برای نخستین بار، تولید نخستین حیوان شبیه‌سازی شده در خاورمیانه و درمان بیماری های سرطان و ناباروری جایگاه علمی ایران اسلامی را در جهان ارتقاء داده است؛ به‌طوری‌که ایران در علوم ناباروری جایگاه چهارم را در دنیا دارد.
او در ادامه اظهار امیدواری کرد: با ترویج وحدت و همدلی بتوانیم نارسایی‌ها را برطرف کرده و مردم بتوانند از خدمات و موفقیت‌های انقلاب اسلامی با رضایت بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.