دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان برنده «جایزه بین‌المللی آنالیز تابعی» شد

دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان برنده چهاردهمین دوره «جایزه بین‌المللی آنالیز تابعی ۲۰۲۴» انتخاب و معرفی شد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان رضا اسمعیل‌وندی دانش‌آموخته این دانشگاه در مقطع دکترا با راهنمایی مهدی نعمتی عضو هیات علمی دانشکده ریاضی موفق به دریافت جایزه بین‌المللی آنالیز تابعی در سال‌جاری شد.

جایزه آنالیز تابعی امسال برای نخستین بار با حضور ۳۰ شرکت‌کننده از کشور‌های ارمنستان، ازبکستان، ایران و ترکیه، وجاهت بین‌المللی یافت.

ارزیابی و داوری آثار شرکت کنندگان توسط تعدادی از استادان برجسته ریاضی در جهان در ۲ مرحله صورت گرفت که در مرحله نخست ۶ نفر و در مرحله دوم یک نفر بعنوان برنده انتخاب شدند.

انجمن ریاضی ایران با معرفی برنده جایزه بین‌المللی آنالیز تابعی اعلام کرد که پنج مقاله از رضا اسمعیل‌وندی در این رقابت مورد بررسی قرار گرفت.

جایزه آنالیز تابعی، هر سال به یکی از دانشجویان یا دانش‌آموختگان دکترای چهار سال اخیر که مقاله‌های برجسته و شاخص در یکی از زمینه‌های آنالیز ریاضی، نظریه عملگر‌ها یا آنالیز هارمونیک به چاپ رسانده باشند، اعطا می‌شود.

آنالیز تابعی نه تنها حوزه وسیعی از ریاضیات را دربرمی‌گیرد بلکه لازمه بسیاری از کار‌های تحقیقاتی در رشته‌های دیگر از جمله فیزیک و مهندسی است.

شیرین معینی یکی دیگر از دانش‌آموختگان دکترای دانشگاه صنعتی اصفهان نیز پارسال بعنوان برنده سیزدهمین دوره جایزه آنالیز تابعی ۲۰۲۳ معرفی شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار