نوجوان نخبه سفیر گردشگری اردبیل شد

رادین اکبرپور نوجوان نخبه اردبیلی با حکم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به عنوان سفیر گردشگری این استان معرفی شد.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مراسم معرفی نوجوان نخبه به عنوان سفیر گردشگری اردبیل گفت: با توجه به قابلیت‌های این نوجوان اردبیلی، او را به عنوان سفیر گردشگری استان اردبیل معرفی می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی و حضور ملی و بین‌المللی خود و با استفاده از حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان سفیری برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی اردبیل باشد.

او افزود: نوجوانان بسیاری در تاریخ این استان نقش‌آفرینی کرده و ماندگار شده‌اند و این نوجوان نخبه نیز می‌تواند در عرصه‌های علمی و فرهنگی نماد پیشرفت و معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: درخشش نخبه نوجوان اردبیلی باعث افتخار است و حضور او در میادین جهانی می‌تواند نام و آوازه ایران و اردبیل را به گوش همگان برساند و الگویی برای پیشرفت علمی استان و کشورمان باشد.

محمدی ادیب تاکید کرد: ارائه ایده‌های برتر، به روز و خلاقانه در صنعت گردشگری نیز ضروری است و در عصر ارتباطات به لحاظ نقش فناوری در معرفی قابلیت‌های گردشگری، نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان هستیم.

رادین اکبرپور نوجوان و پژوهشگر ۱۱ ساله اردبیلی فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را از سن هشت سالگی آغاز کرده و در کشت سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی، شیمی، داستان نویسی، ژنتیک و رباتیک فعالیت می‌کند. کسب مدال برنز جهانی مسابقات ۲۰۲۰ اندونزی، مدال برنز جهانی ۲۰۲۲ ایران، مدال نقره مسابقات ملی ابن سینا در زیست پزشکی، دیپلم افتخار مسابقات ابن سینا در زمینه گیاهان دارویی و مقام نخست استان در نجوم از افتخارات این نخبه اردبیلی است.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.