مشکلات آب و برق عظیمیه به زودی برطرف می‌شود

استاندار قزوین گفت: به زودی مشکلات بالای ۳۰ ساله آبرسانی و برق رسانی به عظیمیه حل می‌شود، پیمانکار مشخص شده و منابع این اقدام بزرگ تامین شده است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آئین افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق استان قزوین گفت: بدون شک یکی از زیر ساخت‌های توسعه در کشور و زیرساخت سکونت آب و برق است و استان در عین حال که برای توسعه خود نیاز به تامین این منابع دارد برای توسعه کشور در تولید نیروی برق هم جزو اثرگذاران است.

وی افزود: با راه اندازی ظرفیت‌های جدید تولید برق در استان و به ویژه در بوئین زهرا، استان قزوین بیش از ۲ برابر مصرف نیاز خود برق تولید می‌کند و در اختیار کشور می‌گذارد که این مهم نشان دهنده ظرفیت بالای استان در حوزه برق است.

اعلایی گفت: در حوزه آب ظرفیت‌های موجود در جهت تولید آب باید مورد توجه قرار گیرد، موضوعی که مورد تاکید مجموعه مدیریتی استان است و برای آن برنامه ریزی لازم انجام شده است. 

استاندار قزوین اضافه کرد: استان تا به حال برخوردار از ظرفیت سد‌های آبی نبوده است و ۲ سدی که به زودی به چرخه خدمت استان می‌آیند ظرفیت‌های جدیدی را در جهت استفاده از آب‌های سطحی و کمک به دشت قزوین و عدم استفاده از آب‌های زیرزمینی ایجاد خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در سطح استان قالب اعتبارات استانی در وهله نخست در موضوع آب استفاده می‌شود و در این ۲ سال تنگنا‌های سنواتی در این حوزه مانند آب آبیک رفع شده است، موضوعاتی که نشان دهده تمرکز استان در موضوع آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۷:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
امیدواریم همینطور که میگی باشه. بیشتر از 30 ساله مردم آرزوی خونه دار شدن رو دارن-اینقدر این زمین ها بدون رسیدگی مونده، پدرم که بازنشسته شرکت شیشه قزوین هستش میگه الان خیلی هاشون از دنیا رفتن و آخرشم این زمینا سرانجام پیدا نکرد-حتی فکر اینکه یک نفر اینقدر درد بکشه آزار دهندس 30 سال انتظار اخرشم هیچی