افتتاح ۶۱ پروژه کشاورزی با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم امروز نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و زنجیره غذایی کشور دارد؛ امروز به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی ۶۱ پروژه کشاورزی در استان با اعتبار ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

محمدرضا حاجی‌رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در مراسم افتتاحیه ۶۱ پروژه کشاورزی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، گفت: روندی که انقلاب اسلامی در طول این ۴۵ سال داشته حامل پیام انسجام و قدرت بوده است.

او ادامه داد: در این روز‌ها وظیفه داریم کارکرد‌ها و دستاورد‌های خود را در بخش‌های مختلف به مردم معرفی کنیم؛ سازمان جهاد کشاورزی در طول این مدت کارکرد‌ها و عملکرد قابل قبولی داشته که باید به اطلاع عموم مردم برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: جهاد سازندگی ثمره تفکر جهادی و اندیشمندانه امام خمینی (ره) بود که به دستور ایشان در کشور ایجاد شد و توانست در توسعه کشور گام‌های مثبتی بردارد.

حاجی‌رضا تأکید کرد: استان قم امروز قطب دامداری در کشور لقب گرفته است؛ اگر بخواهیم آمار تولیدات استان در اوایل انقلاب و امروز را مقایسه کنیم لازم است بگویم که برای مثال تولید تخم‌مرغ استان در ابتدای دهه ۶۰ سالیانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن بوده، اما امروز ۱۸۰ واحد مرغ تخم‌گذار در این استان مشغول به فعالیت هستند که سالیانه ۱۲۰ هزار تن تولید دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اشاره کرد: جهاد کشاورزی از ابتدا تا امروز توانسته امنیت غذایی کشور که مورد تأکید امامین انقلاب بوده است را تأمین کند و امروز با افتخار می‌گویم که جهاد کشاورزی امنیت غذایی قدرتمندی در کشور ایجاد کرده است.

حاجی رضا افزود: در حوزه گوشت قرمز نیز اوایل دهه ۶۰ حدود ۷ هزار تن تولید داشتیم، اما امروز این آمار به ۲۹ هزار تن رسیده است. همچنین در بخش مرغ هم حدود ۴ هزار تن تولید داشتیم که امروز به ۲۴ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: استان قم امروز نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و زنجیره غذایی کشور دارد؛ امروز به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی ۶۱ پروژه کشاورزی در استان با اعتبار ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال افتتاح خواهند شد.

حاجی‌رضا مطرح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مأموریت مهمی به بخش کشاورزی در کشور واگذار شده آن هم عملیاتی کردن الگوی کشت در تولیدات مختلف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در تلاش بودیم با رعایت الگوی کشت بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از بخش کشاورزی استان داشته باشیم و به نوعی دنبال ورود علم به بخش کشاورزی هستیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از ۳۰ تولیدکننده نمونه در بخش کشاورزی استان قم با حضور سیدمحمد آقامیری استاندار قم، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و سایر مسئولین استانی و کشوری تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار