از توقیف لندکروز ۱۲۰ میلیارد ریالی تا کشف موتور‌سیکلت‌های ۶۴ میلیارد ریالی در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف لندکروز ۱۲۰ میلیارد ریالی قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از توقیف لندکروز قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار، اظهار کرد: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحقاظی به یک خودرو تویوتا لندکروز مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مشخصات شاسی و موتور با پلاک الصاقی مطابقت ندارد و این خودرو بدون مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این خودرو ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ شیروانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتور‌سیکلت‌های سنگین ۶۴ میلیارد ریالی قاچاق در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۸ دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق به ارزش ۶۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در جهت مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی کازرون با اقدامات فنی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری موتورسیکلت سنگین و قطعات مربوطه می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۸ دستگاه موتورسیکلت سنگین و ۲ دستگاه انجین مربوطه خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های سنگین مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۶۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

سرهنگ زراعتیان بیان کرد: اقدامات پلیس در جهت مبارزه با هرگونه کالای قاچاق در سطح شهرستان با قدرت ادامه دارد و از شهروندان انتظار می‌رود که در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

یک کشته و ۴ مجروح بر اثر برخورد موتورسیکلت با کوئیک

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: در برخورد سواری کوئیک با موتورسیکلت، یک نفر فوت و ۴ تن نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در محور مواصلاتی بیضا، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت با راکب و ترک‌نشین که در حال تردد بوده با خودرو کوئیک با ۳ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس تصریح کرد: در این حادثه راننده خودرو فوت و ۴ نفر دیگر از سرنشینان موتورسیکلت و سواری کوئیک مجروح شدند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه مجروحان به بیمارستان اعزام شدند، گفت: کارشناساس پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی از سوی راکب موتورسیکلت به علت تغییر مسیر ناگهانی اعلام کرد.

حادثه رانندگی

کشف لاستیک قاچاق در خرمبید 

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از یک کامیون، ۱۳ حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار ۱۳ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و راننده به دادسرا معرفی شد.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در لامرد 

فرمانده انتظامی لامرد از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با هدف ارتقای امنیت در اصناف و پیشگیری و مقابله با تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی در واحد‌های صنفی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی آنان به قوانین و ضوابط ابلاغی، طرح تشدید کنترل و نظارت را اجرا کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن بازدید و ارزیابی فعالیت‌های بیش از ۸۰ واحد صنفی، ۱۵ واحد متخلف را به علّت تکرار تخلفات و نادیده گرفتن تذکرات قبلی پلمب کرده و به ۶۵ واحد صنفی دیگر اخطار کتبی ارائه دادند.

فرمانده انتظامی لامرد با تاکید بر تداوم و تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس بر اصناف، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پلمب

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در جهت برخورد با مخلان نظم و امنیت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان طی ۲۰ روز گذشته با قدرت و جدیت اجرا شد.

او ادامه داد: در این رابطه ماموران موفق شدند ضمن دستگیری و جمع‌آوری ۲۰ نفر خرده فروش و معتاد، ۶ کیلو و ۸۸۰ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید تصریح کرد: دستگیری ۱۲ نفر سارق و کشف ۱۹ فقره انواع سرقت و توقیف ۱۰۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این شهرستان از دیگر نتایج اجرای طرح‌ها بود.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی ازاولویت‌های انتظامی شهرستان است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف بیش از ۱۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک از داخل باغی در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی اخبار و اطلاعات رسیده مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستا‌های اطراف در باغ خود اقدام به نگهداری تریاک می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن محل ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که زیر خاک جاسازی شده بود، کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری صاحب باغ و معرفی او به مرجع قضایی، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و حمل، نگهداری و توزیع مواد مخدر مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

دپو ۱۲۰ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز لو رفت

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در جهت مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با رصد هوشمندانه از دپو کالای قاچاق در انباری در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۱۷دستگاه موتور دیزل، ۱۳ دستگاه گیربکس موتور‌های سنگین، ۵ دستگاه کروم وین پنیون و ۳ دستگاه ژنراتور، لیفتراک و دینام ژنراتور خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی و قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالک کالا‌ها تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۱۶۰ کیلو تریاک از خورجین و زین موتورسیکلت‌ها 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۶۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از ۳ دستگاه موتورسیکلت در شهرستان داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در جهت مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی داراب با اقدامات فنی از تردد سوداگران مرگ با موتورسیکلت در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران پلیس با گشت زنی‌های مداوم در محور‌های خاکی به ۳ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست صادر، ولی راکبان بدون توجه به فرمان پلیس از محل متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه، راکبان هر ۳ دستگاه موتورسیکلت به سمت کوهستان متواری و ضمن پناه گرفتن در پشت تخته سنگی با اسلحه کلاش به سمت مامورین اقدام به تیراندازی کردند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه پس از چند بار اخطار و عدم توجه قاچاقچیان به هشدار‌های پلیس، ماموران انتظامی اقدام به تیراندازی و آتش متقابل کردند، گفت: راکبان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند موتورسیکلت‌ها را رها و با استفاده از تاریکی شب متواری شدند. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خورجین و زین موتورسیکلت‌ها در مجموع ۱۶۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش جهت دستگیری قاچاقچیان متواری به صورت ویژه در دستور کار است.

رفع تصرف ۴۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از رفع تصرف ۳۷ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی از اداره محیط زیست مبنی بر تصرف ۳۷ هزار متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستا‌های بخش رونیز شهرستان استهبان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی و با همکاری عوامل اداره محیط زیست به محل مورد نظر اعزام و زمین‌های مذکور را از چنگ زمین‌خواران رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رها سازی شده را برابر نظر کارشناسان، ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری و فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس گفت: با هوشیاری ماموران، راننده قاچاقچی در انتقال ۲۴ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به استان‌های مرزی ناکام ماند.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اظهار کرد: در جهت طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی استان از تردد یک دستگاه تریلی کشنده ولوو حامل سوخت در اتوبان اصفهان-شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و خودرو مورد نظر را مشاهده کردند و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۲۴ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده پس از سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کردند.

کشف ۸ میلیارد سیگار قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف سیگار‌های خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی اقلید هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی مشاهده کردند که ۲ سواری پژو ۴۰۵ و ساینا با یکدیگر برخورد کرده اند. 

او ادامه داد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سواری پژو حامل بار قاچاق از نوع سیگار است.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۴۸ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی بیان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی با تخفیفات ویژه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی داراب با هماهنگی مرجع قضایی در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر از موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ انتظامی که بدون دستور قضایی هستند با مساعدت و تخفیفات ویژه رفع توقیف به عمل آورد.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه این طرح از هجدهم بهمن‌ماه به مدت ۱۰ روز اجرا می‌شود، از مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی خواست با در دست داشتن اصل مدارک مالکیت به پلیس +۱۰ یا مراجع انتظامی مراجعه و نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.