اطلاع رسانی دقیق اولویت شورا‌های اسلامی شهر و روستا باشد

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به مسئولیت‌های سنگین اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا، و ارتباط مستقیم آن‌ها با مردم، اطلاع رسانی‌های آن‌ها به مردم باید دقیق باشد.

حسین نژاد در همایش شهرداران، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و بخش‌های استان خراسان شمالی گفت: برای قبول هر مسئولیت باید به حیطه وظایف مسلط باشیم اگر این تسلط وجود داشته باشد توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.
وی افزود: اطلاعات ما در حوزه‌های کاری باید کامل باشد در غیر این صورت در اخذ اعتبارات دچار مشکل می‌شویم.
حسین نژاد با اشاره به اینکه اعضای شورا‌ها نماد مردم هستند، گفت: این اعتماد مردم موجب می‌شود تا در جهاد تبیین موفق‌تر عمل کنید.
حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده، ولی فقیه در استان هم گفت: در این ۴۵ سال قدرت‌های استکباری از هر نوع دسیسه و توطئه گری استفاده کردند.
وی افزود: احساس شکست دشمن در مقابل ایران منوط به قوی شدن ایران است و ایمان داشتن و صنایع دفاعی بخشی از این قوی شدن است.
وی با بیان اینکه در بستر نظام دینی توانمندی‌های بسیاری را بدست آورده ایم، گفت: دیگر دشمنان در اندیشه حمله و فتنه و توطئه گری نخواهد بود، زیرا آگاه هستند که فایده ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین نوری، یکی دیگر از توانمندی‌های نظام برای ناامیدی دشمنان را حضور مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات عنوان کرد.
وی گفت: آینده همه ما به انتخابات بستگی دارد، زیرا مشارکت در انتخابات سرنوشت ما را رقم می‌زند و قدرت نظام در گرو مشارکت مردم در انتخابات است.
 مدیرکل شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور نیز در این نشست گفت: تمام زندگی ما بر پایه انتخاب است و انتخابات ۱۱ اسفند نیز انتخاب زندگی ما تلقی می‌شود لذا بهترین و مهم‌ترین بخش شجاعت، تصمیم گیری است.
محمدرضا صمیمی افزود: ظرفیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا و اثر برجسته آن‌ها در حاکمیت نباید مغفول شود.
وی با بیان اینکه به عنوان متولیان بخش اجرایی و شورا‌ها نیز به عنوان ویترین حاکمیت باید اقدامات شاخص خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، افزود: مجموع این اقدامات نشان از حس مسئولیت مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است.
صمیمی با بیان اینکه توجه ویژه به مقوله شایستگی شورا‌ها اهمیت دارد، گفت: شایستگی فردی، جمعی و راهبردی باید در تمام اعضای شورا‌ها نمود بارز داشته باشد، چون بازخورد آن به جامعه بازمی گردد.
وی افزود: شورا‌ها بدون مصوبات کارآیی ندارند و با توجه به اینکه مصوبات در سطح منطقه، ملی و استانی هستند لذا قائل شدن به اولویت‌ها بسیار مهم تلقی می‌شود، چون در شایستگی جمعی و خدمتگزاری موثر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: آسفالت معابر روستا‌ها و شهر‌ها از اقدامات شاخص است که۸۶۰ هزار متر مربع معابر روستا‌ها و ۷۳۰ هزار متر مربع معابر شهری آسفالت شد.
مهدی رشیدی افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای فضا‌های آموزشی و مدارس اختصاص یافت.
رشیدی گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص جشن اتمام گاز رسانی به تمام شهر‌ها و روستا‌های استان در دهه فجر امسال است.
در پایان همایش با حضور استاندار خراسان شمالی از دهیاران برتر تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها: استاندار ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.