همه مطالعات حوزه آبخیر در آبیک عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور گفت: تمام مطالعات حوزه آبخیر درشهرستان آبیک عملیاتی می‌شود تا بتوان در تامین امنیت غذایی مردم این منطقه حرکت کرد.

عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حاشیه سفر یک روزه خود به استان قزوین و حضور در آیین پویش درختکاری در شهرستان آبیک گفت: تمام مطالعات حوزه آبخیر درشهرستان آبیک عملیاتی می‌شود تا ضمن ایجاد آرامش برای ساکنین منطقه بتوان در تامین امنیت غذایی مردم این منطقه که نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور دارند حرکت کرد.

وی افزود: قولی به مردم آبیک می‌دهم که باهمکاری منابع‌طبیعی استان هرمیزان سطحی که مطالعه شده در ظرف سه سال اجرای کلیه طرح‌های آبخیزداری را انجام دهیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تفاهم نامه‌ای باکلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه درحوزه‌های مختلف انجام شده که بر همین اساس از شهریورسال گذشته قرار شده است تا سالانه ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود.

نوبخت افزود: اجرای پروژه آبخیزداری در دشت سیستان باعث شد تا بین ۶۰ تا ۱۰۰ مبلیون مترمکعب آب در آبخوان‌ها ذخیره شود و جلوی مهاجرت این منطقه گرفته شود.

وی اضافه کرد: در۱۰ هزار قنوات ازمجموع۴۰ هزار قنات کشور طرح آبخیزداری در بالادست اجرا شده که باعث افزایش آب در پایین دست و جلو گیری از مهاجرت شده است.

به گفته رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، هر جایی که فعالیت آبخیزداری اجرامی شود ۶۰۰ مترمکعب آب به آبخوان‌های کشور اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.