مخازن کروی جدید پالایشگاه آبادان افتتاح شد

طرح هشت مخزن کروی جدید طی آیینی با حضور مسئولان کشوری و محلی در پالایشگاه آبادان افتتاح شد.

صبح امروز  ۶ دستگاه مخزن کروی جدید پالایشگاه برای ذخیره گاز LPG و ۲ فرآورده نفتی دیگر در پنجمین روز از دهه فجر با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور به بهره‌برداری رسید.

حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت : طرح احداث مخازن کروی جدید پالایشگاه آبادان در ۲۴ ماه و بااعتباری افزون بر ۲۵۷ میلیارد ریال در مساحتی معادل ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شد.

در قالب این طرح ۴ میلیون نفر ساعت نیروی انسانی مشغول به کار بوده است و از اهداف اجرای آن می‌توان به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات تولیدی، جلوگیری از سوزاندن گازهای مایع، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و بهبود شرایط عملیاتی واحدهای فاز اشاره کرد.

سالاری معاون وزیر نفت نیز در آیین افتتاح هشت طرح توسعه بخشی به پالایشگاه آبادان گفت: با افتتاح این طرح‌ها امکان ذخیره سازی گاز LPG بین ۱۰ تا ۲۰ روز فراهم می‌شود  و ظرفیت برای ذخیره سازی و صادرات این ماده ۲ برابر می‌شود.

به گفته او در حال حاضر اعتبار لازم برای تکمیل فاز ۲ و فاز ۴ پیش بینی شده و به زودی تولید نفت به ۵۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد تا زمینه اشتغال و مولدسازی در منطقه آبادان ایجاد شود.

 معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص لزوم کاهش خام فروشی ادامه داد: به زودی با اجرای طرح تولید و سرمایه گذاری در پالایشگاه‌های خارج از کشور هم خام فروشی کاهش می‌یابد و هم مزایای دیگری از جمله ارسال تجهیزات تولید داخلی به کشور‌های دیگر و ایجاد اشتغال برای پیمانکار و نیرو‌های ایرانی را به همراه خواهد داشت.

او افزود: این طرح با استفاده از ردیف و اعتبار جدا از پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

بهره برداری از طرح کلیدخانه پالایشگاه آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.