آغاز بذرکاری بادام دیم در اراضی روستای چهارطاق

به مناسبت دهه مبارک فجر، عملیات بذرکاری بادام دیم در ۴۰ هکتار از اراضی روستای چهارطاق شهرستان کیار آغاز شد.

همزمان با دهه فجر در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طرح بذرکاری بادام دیم به وسعت ۴۰ هکتار در روستای چهارطاق شهرستان کیار آغاز شد.

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: براساس قرارداد منعقد شده بین اداره کل منابع طبیعی و نماینده دامداران بذرکاری بادام از نوع بادام کوهی انجام می‌شود.

وی، هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال، درآمد و تولید عنوان کرد و ادامه داد: ذینفعان اصلی طرح بذرکاری بادام مردم هستند به همین دلیل اجرای این طرح رضایت عمومی را به دنبال داشته است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: با مشارکت مردم بذرکاری در روستای قلعه سلیم کیار به مساحت ۴۰ هکتار در برنامه است که تاکنون ۲۰ هکتار از آن انجام شده و در شهرستان بن نیز طرح مشارکتی با خواهران بسیجی در دستور کار قرار دارد و درحال چاله برداری است.

وی ادامه داد: افزون براین برنامه نهال کاری هم در دستور کار است که با توجه به شرایط اقلیمی در زمان حاضر موقعیت کاشت نهال در استان فراهم نیست.

احمدی گفت: ۳۰۰ هزار اصله نهال کبوده، صنوبر، بادام کوهی و گونه‌های فضای سبز در استان تولید شده که به محض پایدار شدن شرایط دراختیار مردم قرار داده می‌شود تا با فراهم بودن شرایط متناسب با کاربری، کاشت انجام شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۳۳ هکتار بذرکاری در شهرستان‌های ۱۰ گانه و ۳۰۰ هزار چاله‌برداری انجام و از این تعداد حدود ۶۳ هکتار نهال کاری انجام شده است.

احمدی گفت: تلاش می‌شود در آینده سطح بیشتری را با هدف غنی سازی جنگل، توسعه باغات جنگلی و فضای سبز چاله برداری انجام شود.

وی افزود: براساس برنامه‌‎ریزی انجام شده طی چهار سال ۱۰ میلیون اصله نهال (سالانه ۲میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال) باید در استان تولید شود و با هدف حفظ منابع طبیعی، فضای سبز و زراعت چوب در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.