ارزیابی ارتش آمریکا از حمله به «برج ۲۲» در اردن: نتوانستیم پهپاد را ردیابی کنیم

ارزیابی‌های اولیه ارتش آمریکا درباره حمله به پایگاه این کشور در اردن نشان می‌دهد که نیروهای آمریکایی نتوانستند پهپاد مهاجم را ردیابی کنند.

ارزیابی‌های اولیه ارتش آمریکا درباره حمله به پایگاه این کشور در اردن نشان می‌دهد که نیروهای آمریکایی احتمالا نتوانستند پهپاد مهاجم را ردیابی کنند و هیچ سامانه دفاعی هوایی که قادر به سرنگون کردن آن باشد در این پایگاه وجود نداشت.

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست بامداد چهارشنبه به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی نوشت، ممکن است ناکامی در ردیابی این پهپاد «به دلیل پرواز آن در ارتفاع پایین» بوده باشد.

این مقام دفاعی که نامش فاش نشده و از ارزیابی‌های اولیه ارتش آمریکا مطلع است، افزود که پایگاه موسوم به «برج ۲۲» مجهز به تسلیحاتی نبود که بتواند تهدیدهای هوایی مانند پهپادها را سرنگون کند و در عوض، به سامانه‌های جنگی الکترونیکی مجهز شده بود که برای غیرفعال کردن و مختل کردن مسیر تهدیدهای هوایی طراحی شده‌اند.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی دیگر تایید کرد که به باور ارتش، پهپاد مورد نظر به دلیل آنکه در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کرد، قابل ردیابی نبود.

پیشتر اعلام شده بود که سامانه‌های دفاعی آمریکا پهپاد مهاجم را با یک پهپاد خودی که همزمان در حال بازگشت به پایگاه بود، اشتباه گرفته بودند.

نتایج ارزیابی جدید، اظهارات قبلی آمریکایی‌ها درباره علت حمله به برج ۲۲ را نقض می‌کند و در عین تردیدهایی درباره قابلیت‌های پنتاگون برای مقابله با تهدیدهای پیش روی پرسنل نظامی آمریکا در خاورمیانه ایجاد می‌کند.

به نوشته واشنگتن پست، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از اظهارنظر درباره اینکه آیا شبه‌نظامیان مسئول حمله از محدودیت‌های دفاعی در پایگاه مطلع بودند یا خیر، خودداری کرد.

برج ۲۲ در نزدیکی مرز مشترک اردن با سوریه و عراق قرار دارد که در حمله به آن سه نظامی آمریکایی کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، این پایگاه اگر چه مجهز به «چند» سامانه جنگی الکترونیکی بوده که قادر به غیرفعال کردن پهپادها هستند اما ابزارهای محدودی برای حفاظت از خود داشت.

هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن (برج ۲۲)، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و دهها نفر زخمی شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با دوم فوریه ۲۰۲۴ نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، ارتش این کشور، حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه گروه‌های مقاومت انجام داد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
تنها جایی که سه تا کشته داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
اين تير غيب بود يانكي كه از هر استيني بيرون اومده اون دست برام مقدسه
آخرین اخبار