شیری: ملی پوشان نباید تیم قطر را دستکم بگیرند/ شخصیت قهرمانی در جام ملت ها را داریم

بازیکن سابق فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی فوتبال نباید تیم قطر را دستکم بگیرد و باید با تمرکز و بدون اشتباه به مصاف حریف خود برود.

مجتبی شیری بازیکن سابق فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی با تیم ملی قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: بازی با ژاپن یک فینال زودرس بود و تیم ملی هم ۲ نیمه متفاوت داشت. نیمه اول زیاد خوب بازی نکردیم و مالکیت توپ در اختیار ژاپن بود، اما در نیمه دوم یک شوکی به تیم وارد شد و نکاتی کادر فنی و بازیکنان باتجربه بین ۲ نیمه در رختکن گوشزد کردند.

ملی پوشان شخصیت قهرمانی خود را به ژاپن نشان دادند 

او افزود: تیم ملی فوتبال ایران  چیزی برای از دست دادن نداشت و تمام تلاش خود را کرد که پتانسیل و شخصیت قهرمانی اش را به تیم ژاپن تحمیل کند و نشان داد که همیشه دوندگی و شجاعت بازیکنان ایرانی زبانزد است و هیچ چیزی از ارزش‌های بازیکنان تیم ملی کم نمی‌کند مخصوصا در این شرایط که بازی حذفی بود و یک تیم باید حذف می‌شد. خوشبختانه تیم ملی با تمام انگیزه و توان، بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت و دل مردم شاد شد.

اشتباهات کمتر و تمرکز بالا رمز موفقیت تیم ملی برابر قطر است 

شیری درباره اینکه تقابل تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم قطر از امتیاز میزبانی برخوردار است و بازیکنان باید این موضوع را در نظر بگیرند که داور مسابقه با تیم حریف است و از پتانسیل و توان بیشتری برای بردن تیم قطر استفاده کنند و اشتباهات کمتر و تمرکز بالایی داشته باشند و بتوانند از موقعیت‌های خود استفاده کنند قطعا برنده بازی خواهند شد. همچنین بازیکنان ما همیشه ثابت کردند  که روبروی تیم‌های عربی، با غیرت و تعصب ایرانی بازی می‌کنند و باید این موضوع را در این زمین مسابقه نشان بدهیم. ان شا الله پیروزی از آن ما باشد و به فینال  برسیم و قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آوریم.

پتانسیل و شخصیت قهرمانی در جام ملت های آسیا را داریم 

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه به نظرش این اتفاق رخ می‌دهد که بعد از ۵۰ سال قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم، گفت: پتانسیل و شخصیت قهرمانی را داریم. به نظرم تیم قطر درست است که سبک بازی اش مثل ژاپن نیست، اما نباید این تیم را دستکم بگیریم. قطری‌ها  دوره گذشته قهرمان جام ملت‌ها شدند و از تجربه کافی برخوردار هستند و بازیکنان ما هم پتانسیل قهرمانی را دارند و نشان دادند که می‌توانند تا دقایق آخر بازی تلاش کنند و نتیجه را به سود خود رقم بزنند. ان شا الله با بردن قطر به فینال برویم و جام قهرمانی را کسب کنیم و دل مردم را شاد کنیم.

بازیکنان ما از لحاظ کیفیت بازی نسبت به قطری ها برتری دارند 

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال در بازی‌های گذشته فراز و نشیب داشته  و یک بازی خوب و یک بازی بد بوده است و این نگرانی به وجود نمی‌آورد، گفت: بازی با سوریه خوب نبودیم، اما در بازی با ژاپن نشان دادیم که می‌توانیم پیروز شویم. تجربه چند بازی را بازیکنان در نظر می‌گیرند و کادر فنی نکات لازم را گوشزد می‌کند. بازیکنان ما از لحاظ روانی، شخصیتی و کیفیت بازی  نسبت به قطری‌ها برتری دارند و باید این موضوع را در زمین مسابقه نشان بدهند. ما نباید مثل بازی با سوریه، حریف را دستکم بگیریم و به، اما و گر کشیده شود و  بازی ۱۲۰ دقیقه طول بکشد و بخواهیم در ضربات پنالتی نتیجه را تغییر بدهیم و باید از همان ابتدای بازی با تمرکز و کمترین اشتباه بازی خوبی ارائه بدهیم و بتوانیم نتیجه را به نفع خود رقم بزنیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار