رییس سازمان غذا و داروی کشور:

آماده سازی مراحل قانونی برای ارائه نسخه‌های دارویی الکترونیکی به صورت غیرحضوری

رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: ۹۹درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور تولید داخل است و مشکلی در تامین دارو وجود ندارد.

دکتر سید حیدر محمدی رییس سازمان غذا و داروی کشور روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید ستاد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تنها یک درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور که صرفه اقتصادی برای تولید آن‌ها در کشور وجود ندارد از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی افزود:بیش از ۸۰درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مراکز درمانی و بیمارستانی نیز از تولید داخل تامین می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در ابتدای سال‌جاری به دلیل مشکلاتی در تامین ارز و نقدینگی خللی در تهیه و توزیع شیر خشک ایجاد شد که از ۲ ماه پیش وضعیت تامین و توزیع شیر خشک در کشور بهبود یافته است و هم اکنون در هر ماه ۱۲ میلیون قوطی شیرخشک در کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: توزیع شیرخشک نسبت به گذشته با حدود پنج میلیون قوطی، رشد قابل قبولی دارد ضمن اینکه ذخایر قابل قبولی نیز در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو وجود دارد.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: سهمیه توزیع شیرخشک بر اساس جمعیت نوزادان هر استان مشخص شد و در ۲ ماه گذشته بیشتر از سهمیه هر استان شیرخشک توزیع شده است.

وی گفت:جایی بجز داروخانه را مجاز برای فروش دارو نمی‌دانیم و فروش دارو به صورت اینترنتی مورد تایید ما نیست و در حال آماده‌سازی مراحل قانونی برای ارائه نسخه‌های دارویی الکترونیکی به صورت غیرحضوری هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.