شکل گیری پیوند دین و سیاست بر پایه حضور مردم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: پیوند سیاست و دیانت و اجرای نظریه فلسفه سیاسی نوین بر پایه حضور مردم شکل گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) اظهار داشت: نگاه توحیدی، اصل حرکت امام بود. امام تمام وجودشان در توحید، فانی است. این یک تعلیم قرآنی است و ایشان این تعلیم قرآنی را اجرا کرد.

وی افزود: بُعد دیگر وجودی امام توجه به مردم بود و اینکه ما دین را در ساحت اجتماع بدون حضور مردم نمی‌توانیم جاری کنیم. حضور مردم برای امام از این بابت بسیار مهم بود. دعوت از مردم در دفاع مقدس، دعوت از مردم برای حضور پای صندوق‌های آراء، همه این‌ها بر مبنای نگاه توحیدی شکل گرفته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: اصل دوم قانون اساسی هم مبتنی بر این است و تاکید بر توحیدی بودن نظام است و این انعکاس روح امام بود. در سرتاسر قانون اساسی تاکید بر حضور مردم است و هیچ نهاد مهمی در کشور بدون حضور مردم بوجود نیامده است.

وی افزود: آموزه‌های امام فقط تعلیمات دینی و اخلاقی نبود. امام با جمهوری اسلامی یک راه نو را تعریف کرد و پیمود که با مردم با آن حرکت کردند که این مسیر با تمام ایسم‌های موجود تفاوت داشت و راهی را باز کرد که نه شرق می‌گفت، نه غرب. نظام الهی ولایی، یک نظام جدید در فلسفه سیاسی موجود دنیا بود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: پیوند بین سیاست و دیانت و اجرای این نظریه فلسفه سیاسی بر پایه حضور مردم شکل گرفت. مهم‌تر از انقلاب اسلامی، فکر انقلاب اسلامی است که برگرفته از افکار امام بود و امروز در منطقه می‌بینید که چگونه این فکر گسترش پیدا کرده است. گروه‌های مقاومت و تبدیل آن به جبهه مقاومت از افکار امام بوده که امروز در منطقه آن را می‌بینیم.

وی افزود: امام، راه جدیدی را بر ما گشود که اعتبار و استقلال و عزت برای ما آورد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
کجایی حرف میزنه متوجه نمیشم. آخه حرفهاشون با عملشون متناقضه. ازکجا بفهمیم چی میگه؟
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
۵۰% حکومت حق دینه و ۵۰ % حق مردم
آخرین اخبار