در ششمین روز از دهه فجر صورت گرفت

افتتاح دبیرستان ۱۸ کلاسه در سنندج

همزمان با ششمین روز از دهه فجر در آیینی با حضور استاندار کردستان، دبیرستان دخترانه ۱۸ کلاسه امام خمینی(ره) در سنندج افتتاح شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان صبح امروز در آیین افتتاح دبیرستان دخترانه ۱۸ کلاسه در سنندج گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال جاری ۱۲۰ پروژه آموزشی در استان به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفـت: حضور حماسی مردم در انتخابات، دست ما را برای مطالبه‌گری در سطح ملی بازتر می‌کند، پس امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

استخدام هزار و ۲۰۰ از جوانان استان در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: این مجموعه افتتاح شده آموزشی شامل دبیرستان ۱۲ کلاسه امام خمینی (ره) با ۳۱۰ دانش آموز و هنرستان ارمغان هنر با هشت کلاس و ۱۶۸ دانش آموز است.

وی به استخدام هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان متعهد استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۱۴۰۴، مدرسه جلوه‌ای از تحقق حیات طیبه و ابزار پرورش نسلی توانمند است.

 به ۳۲۴ هزار دانش آموز و سه هزار مدرسه با ۱۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع فضای آموزشی در استان اشاره داشت و افزود: در طول سال جاری اخیر سرانه فضای آموزشی ۱۲ سانتیمتر ارتقا یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰۴ مدرسه با ۴۰۶ کلاس درس و ۳۸ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.