افزایش حمایت از گلخانه‌ها با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی زمینه افزایش حمایت از گلخانه‌ها را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه برخی نیاز‌های گلخانه‌ها از جمله تولید کارتن و افزایش دو برابری ماندگاری محصولات را در دستور کار قرار دارد.

 سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای لرستان در گفتگو رسانه‌ها اظهار کرد: کشت و صنعت یکی از ظرفیت‌های تولیدی در کشور است که سالانه ۹ هزار تن محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کند.

به گفته وی دو سوم از محصولات کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد به خارج از کشور صادر می‌شود که ارز آوری قابل توجهی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های که باعث می‌شود از مجموعه‌هایی مانند کشت و صنعت حمایت کنیم علاوه بر ارز آوری که برای کشور دارد استاندارد و کیفیت محصولات گلخانه‌ای است، گفت: با استانداردسازی باعث می‌شود که محصولات گلخانه‌ای قابلیت ارائه به بازار‌های جهانی را داشته باشد.

خیام نکویی خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی زمینه افزایش حمایت از گلخانه‌ها را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه برخی نیاز‌های گلخانه‌ها از جمله تولید کارتن و افزایش دو برابری ماندگاری محصولات را در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما در تولید محصولات گلخانه‌ای با مدیریت تلفیقی بیولوژیک است، گفت: تاکید ما در تولید محصولات گلخانه‌ای کمترین استفاده از سموم شیمیایی است تا ظرفیت ارائه به بازار‌های جهانی را داشته باشند.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امیدواریم شاهد توسعه گلخانه‌های مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد در راستای افزایش صادرات و ارزآوری باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.