افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۷ طرح توزیع برق ملایر در دهه فجر

مدیر توزیع برق ملایر از افتتاح و بهره‌برداری از ۳۸ طرح کلیدی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه‌ها ۱۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

رضا شیردره با اشاره به اینکه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۹ طرح مدیریت توزیع برق ملایر با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: امسال تلاش کرده‌ایم پروژه‌های دهه فجر را در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان تعریف کنیم.

گفت: از جمله طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده و همچنان در دست اقدام است می‌توان به تعویض چراغ‌های گازی قدیمی با چراغ‌های ال‌ای دی جدید در بلوار بهشت هاجر، بلوار ورودی ملایر از سمت همدان، بلوار پارک سیفیه و بلوار سلامت اشاره کرد.

شیردره با بیان اینکه این طرح راهبردی همچنان در سطح محلات حاشیه شهر در دست اقدام است، گفت: تعویض چراغ‌های گازی قدیمی با چراغ‌های ال‌ای دی جدید در محلات بازآفرینی شهر ملایر شامل محله امامزاده عبدالله (ع)، محله خان آباد، محله شهید زرینی و محله سرجو، مجموعاً با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان در دست انجام است.

او به اجرای طرح روشنایی معابر انتهای جاده سلامت با نصب ۲۰ پایه فلزی و ۴۰ دستگاه چراغ جدید با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: مشابه همین پروژه در بلوار پرستار با اعتبار یک میلیارد تومان در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر توزیع برق ملایر به اصلاح و بهینه سازی روشنایی بازار سنتی ملایر شامل نصب چراغ و استفاده از کابل‌های خودنگهدار و اصلاح و بهینه سازی کامل شبکه فشار ضعیف شهر ازندریان با نصب دو دستگاه ترانسفورماتور با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه انجام شده و مابقی در دست اقدام است.

شیر دره با اشاره به اینکه نرخ انرژی توزیع نشده در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد در سطح شهرستان کاهش یافته است، گفت: این شاخص یک شاخص کاهشی و جزو دستاورد‌های مهم مدیریت توزیع برق ملایر به شمار می‌رود و ارتباط مستقیمی با تأمین برق مطمئن و پایدار کلیه مشترکان دارد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حوزه صنعت برق شهرستان در حال حاضر ۳۲۵۳ دستگاه ترانس، ۱۱ پست برق و ۱۲۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف توزیع نیروی برق داریم، گفت: اصلاح و مقاوم‌سازی ۹۰۰ اصل پایه شبکه فشار متوسط طی سال‌های اخیر انجام شده است.

مدیر توزیع برق ملایر با بیان اینکه ۱۳۸ هزار مشترک در سطح شهرستان انرژی برق استفاده می‌کنند، گفت: ۲۰۸ روستای شهرستان از نعمت برق بهره‌مند هستند همچنین در دولت سیزدهم اصلاح، بهینه‌سازی و نوسازی ۳۲۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با موفقیت انجام شده است.

شیر دره در رابطه با پیشرفت‌های حاصله در این زمینه، گفت: تعداد مشترکان در پیش از انقلاب ۱۲ هزار و ۹۳۸ مشترک بوده و پس از انقلاب ۱۳۷ هزار و ۴۰۳ مشترک برق است همچنین ترانس‌های برق پیش از انقلاب ۲۹۲ عدد بوده و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ۳۲۵۳ ترانس رسیده است.

او با بیان اینکه پست انتقال برق پیش از انقلاب یک عدد بوده و پس از انقلاب ۱۱ پست فعال در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: تعداد روستا‌های برخوردار از برق پیش از انقلاب کمتر از ۱۵ روستا بوده و پس از انقلاب ۲۰۸ روستا دارای سکنه شهرستان ملایر از نعمت برق بهره‌مند شدند.

این فرد مسئول گفت: یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی ما هوشمندسازی و شبکه استفاده از کلید‌های هوشمند RTU و کنتور‌ها و تابلو‌های هوشمند است که در این راستا تاکنون ۱۸ دستگاه کلید هوشمند RTU و ۱۱۰۰ دستگاه کنتور و تابلوی هوشمند برای مشترکان بخش‌های کشاورزی، صنعتی و ادارات و دستگاه‌های اجرایی نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.