۹۵۰ پروژه آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسید

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۹۵۰ پروژه آموزشی در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز مصلی‌نژاد در اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 950 پروژه آموزشی در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسید تا شاهد بهبود فضاهای آموزشی در کشور باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از این تعداد 23 پروژه مدرسه‌سازی متعلق به استان اردبیل بود که با تلاش مدیران این استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد.

خان محمدی به فعال بودن 7 هزار و 300 پروژه مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: بیش از 54 درصد مدارس کشور به همت خیران احداث می‌شود که از جمله این پروژه‌ها مدرسه 12 کلاسه مصلی‌نژاد اردبیل است که همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گفته او، به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را شاهد هستیم که در استان‌های مختلف کشور به همت این بنیاد 60 مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

خان محمدی در ادامه تصریح کرد: در دولت سیزدهم نهضت مدرسه‌سازی با قوت در حال انجام است به طوری که روزانه در این دولت هشت مدرسه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس از افزایش سرانه فضای آموزشی خبر داد و گفت: در دولت گذشته سرانه فضای آموزشی در کشور 5.22 دهم متر مربع بود که این سرانه هم اکنون به 5.28 صدم متر مربع رسیده است.

خان‌‌محمدی دلیل رشد اندک این سرانه را بالا بودن نرخ مهاجرت اعلام کرد و افزود: همچنان تلاش بر این است تا با افتتاح و تحویل فضاهای جدید آموزشی این سرانه را ارتقا دهیم.

او اولویت نوسازی مدارس را احداث مدرسه در مناطق پرتراکم با سرانه فضای آموزشی کم اعلام کرد و گفت: در سطح کشور و در قالب برنامه پنج ساله ساخت 200 مجتمع آموزشی پیش‌بینی شده که امیدواریم با احداث و تحویل این واحدهای آموزشی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.