معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی قم اعلام کرد

اعمال معافیت مالیاتی برای فعالان حوزه صنایع‌دستی قم

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان قم از ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت برای اعمال معافیت مالیاتی فعالان حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

مهدی نصر اصفهانی گفت: تمامی فعالان حوزه صنایع‌دستی برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی، محصولات خود در سامانه جامع تجارت به نشانی اینترنتی https://www.ntsw.ir ثبت کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، با تأکید بر این که شرایط بهره‌مندی از معافیت مالیاتی منوط به دریافت کد شناسه اختصاصی در سامانه جامع تجارت است، افزود: بر اساس قابلیت ثبت محصولات صنعتگران، فروشگاه‌ها، خانه‌های صنایع‌دستی و بازارچه‌های دائمی (دارای مجوز صنایع‌دستی) برای اخذ کد شناسه اختصاصی محصولات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی تنها بر اساس موارد ثبت‌شده در سامانه جامع تجارت، برای فعالان حوزه صنایع‌دستی اعم از تولیدکنندگان، فروشگاه‌داران، دارندگان مجوز خانه‌های صنایع‌دستی، فروشندگان بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی و شرکت‌های تعاونی مرتبط دارای مجوز معافیت‌های مالیاتی را اعمال خواهد کرد.

معاون صنایع‌دستی قم اضافه کرد: در صورت عدم وجود سرفصل محصول مورد نظر در سامانه جامع تجارت ایران، برای بررسی و تهیه و تدوین سرفصل مورد نظر، متقاضیان آن را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها و یا به کارشناسان معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گزارش دهند؛ زیرا در صورت عدم ثبت محصولات در سامانه جامع تجارت، معافیت مالیاتی شامل حال فعالان صنایع‌دستی مربوطه نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار