جان باختن بیش از ۱۲ هزار کودک فلسطینی در توحش رژیم صهیونیستی

سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان از جان باختن ۱۲ هزار و یکصد کودک فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه خبر داد.

موج جدید توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان گرچه تمامی جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه را تحت تاثیر قرار داده است، اما زنان و کودکان بزرگترین قربانیان این خشونت‌ها هستند به طوری که ۷۰ درصد از جان باختگان حملات اسرائیل به این باریکه را این افراد تشکیل می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، بر اساس اعلام سازمان بین المللی دفاع از کودکان، از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۱۲ هزار و یکصد کودک فلسطینی جان خود را از دست داده اند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این سازمان حقوق بشری آمده است: متاسفانه این آمار می‌تواند شاهد جهش بزرگی باشد، زیرا اکنون بیش از ۸ هزار فلسطینی همچنان در زیر آوار‌ها قرار دارند و به دلیل ادامه بمباران‌ها یافتن آن‌ها ممکن نیست. 

این بیانیه می‌افزاید: از هفتم اکتبر تاکنون به طور میانگین روزانه ۲۵۰ کودک به دلیل بمباران‌های ادامه دار اسرائیل جان خود را از دست داده اند. این میزان بی سابقه است. چنین امری تاکنون در هیچ جای جهان در جنگ دیده نشده است. 

همچنین داده‌های آماری نشان می‌دهد، در کرانه باختری نیز ۱۲۱ کودک در سال ۲۰۲۳ جان خود را به دلیل حملات رژیم صهیونیستی از دست داده اند. 

تنها از هفتم اکتبر تاکنون ۸۱ کودک در کرانه باختری به دلیل توحش رژیم صهیونیستی جان باخته اند. این در حالی است که بر اساس آمار زندانیان در بند اسرائیل، تا پایان اکتبر ۲۰۲۳، ۲۰۴ کودک در اسارت این رژیم قرار داشتند. با این حال، پس از تبادل زندانیان میان حماس و اسرائیل، شمار کودکان زندانی به ۱۳۷ تن کاهش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بیچاره مردم وخصوصاکودکان بی گناه فلسطین که شهیدشدن ومیشن الهی خون این همه بی گناه دستگیریتونابکنه الهی به عذابی دردناک دچاربشی تامرهمی باشه برای مردم بی گناه فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر صهیونیست و طرفداران انها، کجا هستند سلبریتی ها، چرا حرفی نمی زنند؟؟
آخرین اخبار