به مناسبت دهه فجر؛

رونمایی از دست ساخته های دانش آموزان دختر عشایر یاسوج

در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر ، از صنایع دستی و دست ساخته های دانش آموزان دختر عشایر مجتمع شبانه روزی حضرت فاطمه زهرا(س) یاسوج رونمایی شد.

 در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌ها و دست ساخته‌های دانش‌آموزان شامل انواع گیاهان دارویی خشک شده، پوشاک و لباس‌های محلی زنان عشایر، جامدادی، جاقرآنی، کلاه و شال گردن و دست کش، انواع شیرینی جات خانگی، خشکبار، صنایع دستی، نان محلی، غذا‌های محلی از جمله آش دوغ، آش کارده در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: نظیر چنین نمایشگاه‌هایی نه تنها سبب کشف استعداد و ایجاد حس استقلال در دانش‌آموزان می‌شود بلکه آنها را با فرآیند از تولید به مصرف، فروش و بازاریابی آشنا می‌کند.

حسنعلی عزت‌خواه، افزود: معرفی انواع غذا‌های بومی محلی، صنایع دستی زنان عشایر، مهارت افزایی، اشتغالزایی، کارآفرینی و درآمدزایی از دیگر مزایای برپایی این نمایشگاه‌ها است.

وی آثار و محصولات تولیدی به نمایش گذاشته شده دانش آموزان دختر عشایری استان را شایسته تقدیر دانست و ادامه داد: دانش آموزان در کنار کسب درس، علم و معرفت به کسب مهارت‌های اجتماعی وفردی می‌پردازند وافرادی توانمند در آینده خواهند شد.

عزت خواه افزود: کسب مهارت‌های لازم برای کارآفرینی جوانان باید مورد توجه همه مسئولان باشد تا این جوانان درآینده مدرک همراه با مهارت را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.