واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون دام سبک و سنگین در استان اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیون رأس دام سبک و سنگین تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

مهدی فیضی امروز در جلسه شورای اداری و همزمان با فرا رسیدن دهه فجر در اردبیل، این دهه را بهترین فرصت برای جهاد تبیین و حضور در صحنه دانست و گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک وظیفه ملی، میهنی، یک تکلیف اخلاقی و اسلامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه‌ای از مقاومت و حمایت مردم از آرمان‌های انقلاب و تجدید بیعت با آرمان‌های امام، شهدا و تجدید پیمان با مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول، آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: همه ما در این راهپیمایی شرکت کرده و با انجام وظیفه، دین خود را به نظام ادا خواهیم کرد.

او به بحث تبیین، تشریح و انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی در قالب جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: باید از همه فرصت‌ها و تمامی ظرفیت‌ها برای جهاد تبیین بهره ببریم و این مقوله مهم را محور فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری خود قرار دهیم.

فیضی افزود: دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین و حضور در صحنه است که با افزایش ارتباطات اجتماعی، هم‌افزایی بین بخشی، بهره‌مندی از دیپلماسی میدانی و حضور در برنامه‌های گفت‌وگومحور می‌توانیم عملکرد نظام در حوزه امنیت غذایی را به نحوه مطلوبی بیان کنیم.

او در ادامه گفت: باید اهمیت و نقش گسترده دامپزشکی را در تضمین سلامت، تأمین امنیت غذایی و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه نشان دهیم.

فیضی افزود: این اقدام علاوه بر امیدآفرینی، اعتمادافزایی و ایجاد نشاط اجتماعی، حساسیت فعالیت‌های دامپزشکی را در جامعه بیش از پیش نمایان می‌سازد.

او به منظور بررسی عملکرد واکسیناسیون تب برفکی در فاز دوم امسال، نحوه ادامه اجرای طرح و نیز انجام رزمایش جهاد دامپزشکی با عنوان «شهدای راه قدس»، از اجرای این طرح تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: فاز دوم اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی همانند اجرای فاز اول به صورت کاملاً رایگان بوده و هیچ مبلغی در قبال آن دریافت نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت همکاری دامداران ۲ میلیون رأس دام سبک و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون و ایمنی پایدار در مقابل این بیماری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.