وصول بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در قزوین

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی مودیان وصول شده است.

موسوی صانع مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: مودیانی که همراه نیستند گزارش آن‌ها از طریق تلفن گویا ۱۵۲۶ یا سامانه پیام کوتاه و یا ازطریق درج گزارش فرار مالیاتی در سامانه اطلاعات رصد می‌شود.

وی افزود: اداره مبارزه با فرار مالیاتی و پول شویی هم گزارش را از این سامانه اخذ و بررسی می‌کند که خیلی از آن‌ها منجر به نتیجه می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در دهه فجر ساختمان جدید امور مالیاتی اقبالیه افتتاح می‌شود که برای ساخت، تجهیز و تکمیل آن ۱۳۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: ساختمان امور مالیاتی آبگرم هم در حال ساخت است که امیدواریم در هفته مالیات افتتاح شود.

موسوی صانع افزود: با هنجار سازی‌های که داشتیم بیش از ۱۰ هزار مودی جدید اظهار نامه مالیاتی خود را پر کرده و بیش از هزار شرکت هم اظهار نامه مالیاتی داده اند.

مدیر کل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه اشخاص حقوقی مشمول ثبت اطلاعات در سامانه مودیان هستند، گفت: ۴ گروه شغلی طلا فروش‌ها، پزشکان، وکلا و فروشندگان محصولات مواد معدنی فارغ از سطح درآمد ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه مودیان هستند.

موسوی صانع افزود: قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون سامانه مودیان که مصوب اخیر مجلس شورای اسلامی است از اول دی ماه ۱۴۰۲ تسهیلات خوبی برای مودیان منظور کرده است.

وی با بیان اینکه به مودیان مشمول کار شناسه یکتا تخصیص داده شده است، گفت: تا هفته قبل بیش از صد هزار صورتحساب اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.